کراس‌اوور MG Mulan با پیشرانه الکتریکی و صفرتاصد زیر ۴ ثانیه

جدیدترین محصول ام‌جی که مولان نام گرفته، در پیکربندی جفت‌موتور، از ۴۴۲ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد و برد پیمایش حداکثر ۵۲۰ کیلومتری دارد.

سه شنبه - ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
کراس‌اوور تمام‌الکتریکی ام‌جی مولان ۲۰۲۳

ام‌جی قرار است از هفته آینده فروش کراس‌اوور تمام-الکتریکی جدیدی را در چین آغاز کند که قدرتمندترین محصول حال حاضر این برند چینی به حساب می‌آید. این خودرو، با نام ام‌جی مولان، در مدل پایه از یک موتور برقی ۲۰۱ اسب‌بخاری بهره می‌برد که قدرت آنچنان بالایی برای خودرویی در این ابعاد به حساب نمی‌آید. اما یک مدل جفت‌موتور نیز در قالب آن ارائه خواهد شد که از ترکیب دو موتور برقی ۴۴۲ اسب‌بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه گشتاور می‌گیرد. با این پیکربندی پیشرانه، MG Mulan می‌تواند در ۳.۸ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. بسته به پکیج باتری‌هایی که به عنوان پشتیبان برای پیشرانه تمام-الکتریکی انتخاب شود (۵۱ یا ۶۴ کیلووات ساعت)، ام‌جی مولان می‌تواند ۴۲۵ تا ۵۲۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل، بصورت بی‌وقفه بپیماید.

مولان برپایه پلتفرم تمام‌الکتریکی SAIC موسوم به نبیولا طراحی و مهندسی شده و در کنار ماهیت متمایز از تولیدات عادی MG، از زبان طراحی متفاوتی نیز بهره می‌برد. اما یک وجه اشتراک از نظر طراحی با نسل جدید ام‌جی های بنزینی دارد و آن، هیجان بصری خطوط و فرم‌های بدنه و خشونتی است که در طراحی نمای جلو تزریق شده. نکته جالب‌توجه در طراحی نمای جلو، شیب تُند پوزه است که نشان MG با ابعادی بزرگتر از قبل را بر روی خود دارد؛ نشانی که در نمای عقب نیز با فرم منحصربفرد چراغ‌های متصل به یکدیگر، در موقعیتی مشخص و در کانون توجه قرار دارد. کمی بالاتر از این چراغ‌های خوش‌فرم عقب، بال عقب دو تکه ای تعبیه شده که هیجان بیشتر به طراحی نمای عقب می‌دهد. در القاء این هیجان بصری، رینگ های ۱۷ اینچ با طراحی منحصربفرد خود نیز بی‌تاثیر نبوده‌اند.

این خودرو که با طول بدنه ۴.۲۷۸ میلیمتر، بر روی دو محور به فاصله ۲.۷۰۵ میلیمتر سوار شده که به خوبی نشان از فضای بسیار خوب کابین در مقایسه با ابعاد جمع‌وجور بدنه دارد. در این فضا که هوشمندانه و مینیمال فرم گرفته، شاید جالب‌ترین مشخصه، بخش بیرون زده از داشبورد باشد که به جای کنسول‌های مرسوم، سلکتور گرد حالت رانندگی (درایو، خلاص یا دنده عقب)، ترمز پارک و پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند را بر روی خود دارد. به جای نشانگرهای مرسوم پشت فرمان نیز از یک نمایشگر ۷ اینچ استفاده شده که خبری از آفتابگیر یا سایبان بر روی آن نیست. نمایشگر اصلی اما از نوع ۱۰.۲۵ اینچ است که بصورت ایستاده بر روی داشبورد تعبیه شده و برای سهولت هرچه بیشتر کار با آن، یک سری کلید میانبر را با طراحی ساده، زیر خود دارد.

سیستم ورود بدون کلید، صندلی‌های برقی مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش، آینه‌های برقی و غربیلک فرمان دارای گرمکن، سیستم دید ۳۶۰ درجه، هشدار انحراف از مسیر، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل هوشمند، سسیستم تهویه هوای کابین به همراه تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم نیمه خودران Level۲ از جمله امکاناتی هستند که ام‌جی در قالب مجهزترین نمونه های مولان به مشتریان ارائه می‌دهد. ثبت‌نام آن نیز یک هفته‌ای هست که با پیش‌پرداختی معادل ۱ دلار و ۴۴ سنت آغاز شده است. این خودرو الکتریکی در کنار بازار چین، در بازارهای اروپایی نظیر بریتانیا نیز عرضه خواهد شد، البته با نام MG4.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟