رخش سرویس، خدمتی متمایز از نماینده رسمی کاماز روسیه در ایران

ارائه قطعات اصل، سرویس در محل، آموزش و تجهیز نمایندگی‌ها و آموزش به مشتریان بخشی از خدمات رخش سرویس برای کامیون‌های کاماز در ایران است.

پنجشنبه - ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
سید فرهاد موسوی مدیرعامل و عضو هیات مدیره رخش سرویس

در دو روزی که از آغاز به کار بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد می‌گذرد، رخش خودرو به عنوان نماینده رسمی کاماز روسیه در ایران، با حضوری پر رنگ، پذیرای بازدیدکنندگان بسیاری در غرفه این شرکت و همچنین محوطه نمایشگاه که محل نمایش تعدادی دیگر از محصولات این شرکت است، بوده. در کنار نمایش کامیون‌های باری و کشنده کاماز، و همچنین تریلرهای یاقوت که از زیرمجموعه‌های رخش خودرو می‌باشد، این شرکت، رخش سرویس که متولی بحث خدمات پس از فروش محصولات کاماز در ایران می‌باشد را نیز در این رویداد، معرفی کرده است. به همین بهانه، فرصتی دست داد تا در گفت‌وگویی با سید فرهاد موسوی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره رخش سرویس، بیشتر با این شرکت و خدماتی که به مشتریان عرضه می‌کند، آشنا شویم.

موسوی در ابتدا با اشاره به این که رخش‌خودرو محصولات کاماز ۵۴۹۰ و کامیون ۱۰چرخ ۶۵۲۰ را در کشورمان تولید و عرضه می‌کند، رخش سرویس را نماینده خدمات پس از فروش کامیون های کاماز در ایران معرفی کرد که هم متولی ارائه خدمات گارانتی است و هم ارائه قطعات یدکی این شرکت. در ارائه توضیحات بیشتر، موسوی ضمن تاکید بر این که بخشی از سهام شرکت کاماز متعلق به مرسدس-بنز آلمان است و برای مثال، محصولی که با نام کاماز ۵۴۹۰ در ایران عرضه می‌شود، همان بنز آکسور ۱۸۴۲ است، گفت: به همین واسطه و به همین نسبت، ما ارائه دهنده قعطات یدکی مرسدس-بنز آلمان هستیم یعنی قطعات از مرسدس-بنز تامین می‌شود و یکی از مزیت های رقابتی ما، ارائه قطعات اورجینال هست که در شعارمان، یعنی اصالت قطعات نیز هست.

مدیرعامل رخش خودرو افزود: ما همچنین برای جلوگیری از عرضه قطعات تقلبی با جعبه و بسته‌بندی های مشابه اصل، هولوگرام اصالت قطعات با QR Code مختص هر قطعه را در نظر گرفته ایم که در آن، هر QR Code دارای یک سریال نامبر منحصربفرد بوده، مشخص می‌کند ما این قطعه را چه زمانی، به کدام نمایندگی فروخته‌ایم، تا قابل ردیابی باشد و دیگر بحث قطعات فیک و تقلبی را نداشته باشیم.

وی با اعلام این که یکی دیگر از اهداف رخش سرویس، این است که مشتری، هر جایی از کشور که در حال تردد است، بتواند به نمایندگان این شرکت دسترسی داشته باشد، گفت: در حال حاضر ۱۲ نمایندگی داریم که الزام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ISQI است به این ترتیب که می‌بایست در ۱۲ محور مواصلاتی کشور دارای نمایندگی باشیم که ما از آن بهره‌مند هستیم.

موسوی افزود: البته در نظر داریم این تعداد را تا پایان سال به ۲۰ برسانیم که مازد بر عدد الزامی ISQI باشد و رانندگان دسترسی بهتری به شبکه نمایندگی های ما داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به شعار “رخش سرویس از آنچه که می‌بینید به شما نزدیکتر است” افزود: یعنی هدف این است که مشتری هر جا به مشکل برخورد، ما بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمات‌رسانی را انجام دهیم و هرجا که دسترسی به نمایندگی نبود نیز تیم کارشناسان رخش سرویس و کاماز روسیه را به محل ارسال کنیم تا خدمات‌رسانی کنند.

به گفته این عضو هیات مدیره رخش سرویس، یکی دیگر از خدمات این شرکت، ارائه آموزش‌‎هایی است که بصورت روتین برای نمایندگی‌ها انجام می‌شود. وی با اشاره به این موضوع و تاکید بر این که امروزه خودروها بیشتر الکترومکانیکی هستند تا مکانیکی صرف و عمدتا ایراداتی که پیدا می‌شود از ناحیه برق است، گفت: برای سهولت هرچه بیشتر کار نمایندگان، هم عیب‌یاب کاماز و تک‌زا ایتالیا در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد و هم عیب‌یاب ارزان‌قیمت ایرانی.

وی همچنین افزود: دوره های آموزشی نمایندگان هم بصورت آنلاین، و هم بصورت حضوری در محل کارخانه و یا نمایندگی انجام می‌شود.

موسوی همچنین به آموزش هایی اشاره کرد که برای دارندگان محصولات و مشتریان بوده، در این حوزه از صنعت خودرو کشور، خدمت بدیعی است. موسومی همچنین اعلام کرد رخش خودرو با سیستمی تحت عنوان سروشان که سیستم خدمات پس از فروش است، کار می‌کند. این سیستم مزیت های متعددی دارد از جمله این که رابط بین شرکت و نمایندگی‌هاست و در کنار آن، این امکان را فراهم می‌آورد تا مشتریان و رانندگان بتوانند از طریق اپلیکیشن به سوابق خودرو، سیستم امداد و یک سری قابلیت دیگر دسترسی داشته باشند. در وبسایت رخش خودرو نیز یک سری خدمات خاص مثل گرفتن پذیرش، گرفتن قیمت قطعات و خدمات پس از فروش، گرفتن سوابق خودرو و یک سری اطلاعات دیگر بصورت آنلاین ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است مشتریان محصولات کاماز با خرید محصول، حایز دریافت خدمات رخش سرویس به مدت ۲ سال و یا پیمایش ۲۰۰ هزار کیلومتر می‌شوند. با پایان یافتن هریک از این موارد، امکان تمدید خدمات گارانتی با پرداخت هزینه مشخص، وجود دارد. درضمن، برای مشتریان، باشگاهی در نظر گرفته شده که با خرید محصول در آن عضو می‌شوند و می‌توانند بر اساس مراجعات به شبکه خدمات پس از فروش شرکت، امتیاز یا کردیت دریافت کنند. بر اساس این امتیازات، مشتری مشمول دریافت مشوق‌هایی نظیر تخفیف در خدمات یا خرید قطعات و دیگر گزینه‌هایی که در مشوق‌های کلوب مشتریان لحاظ شده، می‌شود.

سید فرهاد موسوی گفت: شعار ما در این آشفته‌بازاری که پر است از قطعات فیک و تقلبی، کیفیت خدمات و اصالت قطعات است چراکه یک خودرو درجه یک اروپایی تحویل مشتری می‌دهیم و متناسب با آن، به مشتریان قطعات اورجینال ارائه می‌دهیم.

وی در توضیح بیشتر پیرامون این شعار، گفت: برای مثال فیلترهای هوای متفرقه موجود در بازار، ۱۰هزار کیلومتر کارکرد را پشتیبانی می‌کنند در حالی که فیلترهای ساخت مرسدس-بنز، پیمایش ۴۰هزار کیلومتر را تضمین می‌کنند، یعنی مشتری اگرچه هزینه بیشتر پرداخت می‌کند اما چهار برابر کیفیت بیشتر دریافت می‌کند.

مدیرعامل رخش سرویس در پایان گفت: دیدگاه و روحیه‌ای که در مجموعه است، هم در رخش خودرو، و هم در رخش سرویس، این است که بتوانیم مشتری را راضی نگاه داریم.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات