سدان میدسایز MG 7 یکی از آخرین خودروهایی بود که در دوران امجی تماما-انگلیسی طراحی و مهندسی شد اما تا این سدان توسعه یافته برپایه Rover 75 وارد بازار شود، ابتدا شرکت چینی نانجینگ اتومبیل در سال ۲۰۰۵ امجی را خریداری کرد و بعد، در سال ۲۰۰۷ هم نانجینگ و هم امجی تحت مالکیت SAIC درآمدند. از آن زمان تا کنون، تحت مالکیت چینیها، تغییرات گستردهای در MG پدید آمده، مخصوصا طی یکی، دو سال گذشته که سبد تولیدات این برند چینی با اضافه شدن یک سری محصول به واقع جذاب و مدرن، یک دگرگونی اساسی به خود دیده. تازهترین این محصولات هم که به زودی قرار است برای برای بازار چین رونمایی شود، نسل جدید MG 7 است؛ سدان میدسایزی که جسورانه و با ژست خودرویی با ماهیت اسپرتی طراحی شده است.
امجی ۷ که قرار است به عنوان بزرگترین سدان امجی و اولین محصول از سری تولیدات Black Label این خودروساز چینی، اواخر این هفته بصورت رسمی رونمایی شود، یک طراحی تهاجمی و دینامیک با تناسباتی اسپرتی و کوپه-مانند را با پیشرانهای که میتواند از نوع ۱.۵ لیتری توربو ۱۸۵ اسببخاری با ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور و یا ۲.۰ لیتری توربو ۲۵۷ اسببخاری با ۴۰۵ نیوتنمتر گشتاور باشد، ترکیب کرده است. از این پیشرانهها، اولی که به کُد 300VGTI شناخته میشود، به گیربکس ۷ سرعته اتومات دو کلاچ متصل است و دومی که کُد 405VGTI را پشت خودرو حک میکند، به گیربکس ۹ سرعته اتومات ساخت ZF. در کنار این گزینهها، قرار است یک پییشرانه بنزینی-برقی قابل شارژ با منبع برق خارجی (PHEV) نیز از ۲۰۲۳ به لیست پیشرانه های MG 7 اضافه خواهد شد که البته فعلا اطلاعاتی از آن در دست نیست.
هنوز برای صحبت پیرامون امکانات و دیگر جزئیات، کمی زود است اما طبق تصاویر انتشار یافته، MG 7 به سبک خودروهای اسپرتی نظیر پورشه پانامرا و آئودی RS 7، از بال عقب پویایی بهره میبرد که در صورت نیاز، از دل بخش فوقانی درب صندوق بار، بیرون میآید.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟