اسکوتر های ۱۲۵ سی‌سی جدید سوزوکی برای بازارهای اروپایی

دو اسکوتر ۱۲۵ جدید با نامهای Address و Avenis توسط سوزوکی برای بازارهای اروپایی معرفی شده که ویژگی‌های فنی مشابه اما ظاهری متفاوت از هم دارند.

یکشنبه - ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
معرفی اسکوترهای جدید سوزوکی Address و Avenis برای بازارهای اروپایی

سوزوکی قرار است دو اسکوتر اقتصادی و سبُک با نام های Address و Avenis با را موتور ۱۲۵ سی‌سی در بازارهای هدف اروپایی عرضه کند. این دو محصول که قرار است از پاییز عرضه شوند، از موتور تک سیلندری با حجم دقیق ۱۲۴ سی‌سی نیرو می‌گیرند که به لطف بهره‌مندی از تکنولوژی اِکو پرفورمنس سوزوکی (SEP) ترکیب خوبی از توان عملکردی و راندمان بهینه را ارائه می‌دهد. هزینه نگهداری از این موتور نیز پایین بوده و همین باعث می‌شود Address و Avenis گزینه‌های مناسبی باشد برای موتورسواران تازه‌کار و آماتور که می‌خواهند استفاده از خودرو سواری شخصی یا حمل و نقل عمومی را کنار بگذارند.

حال که بحث موتور این اسکوترهای جدید سوزوکی برای بازارهای اروپایی مطرح است، بد نیست بدانید متوسط مصرف سوخت این موتور هوا-خُنک چهار زمانه، صدی تنها ۱.۹ لیتر است و این در حالی است که ۸.۷ اسب‌بخار قدرت و توان تولید ۱۰ نیوتن‌متر گشتاور آن که از دور ۵.۵۰۰ در دسترس قرار می‌گیرد، برای اسکوترهایی در این رده ابعادی و وزنی، کاملا مناسب و کافی است، مخصوصا وقتی این فاکتور را هم در نظر بگیرید که متصل به گیربکس CVT با مکانیزم انتقال قدرت تسمه‌ای است و نرمی خوبی به تجربه سواری با Address و Avenis می‌بخشد.

تا به اینجای کار، Address و Avenis از ویژگی‌های فنی یکسانی بهره می‌برند اما در برخی جزئیات، تفاوت هایی بین این دو وجود دارد. برای مثال باک Address ظرفیت ۵.۰ لیتری دارد، عددی که برای Avenis کمی بیشتر و معادل ۵.۲ لیتر اعلام شده. وزن Avenis که در حالت خُشک، ۱۰۷ کیلوگرم اعلام شده، ۲ کیلوگرم بیشتر از Address است. و این را هم باید در نظر داشته باشید که در کنار وزن بیشتر، Suzuki Avenis ابعاد به نسبت بزرگتر و طراحی پیچیده‌تری دارد که باعث شده اسپرتی‌تر و جوان‌پسند تر از Address که یک رویکرد کلاسیک در طراحی‌اش اتخاذ شده، جلوه کند.

فعلا اطلاعاتی از قیمت‌گذاری این دو محصول جدید برای بازارهای اروپایی ارائه نشده.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟