بازگشت دلورن به آینده با یک خودرو برقی

دلورن که به واسطه سری فیلم های بازگشت به آینده و با وجود غیبت تقریبا چهار دهه‌ای، هنوز فراموش نشده، با یک خودرو اسپرت برقی احیا خواهد شد.

سه شنبه - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
معرفی کوپه برقی جدید دلورن آلفا۵

امروز با رونمایی از یک خودرو مفهومی و نمایشی به نام Alpha5 خبرهای خوشی از بازگشت برند معروف و شناخته‌شده دلورن (DeLorean) به گوش رسید. این خودرو که همچون DMC-12 نمادین و فراموش نشدنی دلورن، کوپه ای با تناسبات و استایل آینده‌نگرانه و درب‌هایی با بازشو گالوینگ است، یک خودرو الکتریکی است و قرار است تا ۲۰۲۴ به عنوان اولین محصول از دلورن احیاء شده، به بازار بیاید. پس از آن نیز دلورن یک خودرو اسپرت V8، یک سدان برقی و یک SUV با پیشرانه پیل سوختی مبتنی بر هیدروژن عرضه خواهد کرد.

این مقدمه را گفتیم تا بپردازیم به خودرویی که قرار است شروع دوباره دلورن را رقم بزند. Delorean Alpha5 از نظر ابعادی، کمی بزرگتر از DMC-12 بوده، طول بدنه ای معادل ۴.۹۹۵ میلیمتر دارد و ارتفاع آن، هنگام بسته بودن درب‌های گالوینگ، تنها ۱.۳۷۰ میلیمتر است.

در طراحی، شاید نتوان آلفا۵ نزدیکی بصری بین این کوپه لوکس و مدرن با دلورن DMC-12 احساس کرد که ویژگی خوبی نیست. در واقع کوپه بودن و بهره‌مندی از درب‌های گالوینگ، تنها تشابه این دو است. اما همچون DMC-12، می‌توان قبول کرد که دلورن آلفا۵ نیز با یک رویکرد آینده‌نگرانه طراحی شده. و مهمتر از آن، آیرودینامیک بسیار خوب بدنه آن است که باعث می‌شود در سرعت‌های بالا، فشار کمتری در گرفتن بهترین توان عملکردی ممکن به پیشرانه بیاید.

در مورد این پیشرانه مورد بحث اطلاعات چندانی منتشر نشده اما دلورن مدعی است با اتکا به آن، آلفا۵ در ۳.۴ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. البته بنا به دلایلی که حفظ شارژ باتری‌ها، مهمترین آنهاست، بیشینه سرعت بصورت الکترونیکی به ۲۴۱ کیلومتر در ساعت محدود شده است. باتری های مورد بحث با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات‌ساعت بُرد پیمایشی بالغ بر ۴۸۳ کیلومتر به DeLorean Alpha5 می‌دهد.

در نظر داشته باشید که اینها، اطلاعات مدل پایه دلورن آلفا۵ هستند و قرار است در ادامه، نمونه های عملکردمحورتری نیز برپایه آن ارائه شود. دلورن می‌گوید پروسه تولید آلفا۵ در ایتالیا به انجام خواهد رسید اما پیشرانه، از شرکتی واقع در انگلیس تامین خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟