جیومتری E، کوچولوی برقی جدید جیلی

جیلی طی روزهای آتی محصول جدیدی تحت برند جیومتری معرفی خواهد کرد که یک کراس‎اوور کوچک الکتریکی با قیمت پایه‌ای نزدیک به ۱۱ هزار دلار است.

یکشنبه - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کراس‌اوور الکتریکی جدید جیلی جیومتری E

تب برقی شدن خودروها در چین آنقدر داغ هست که بزرگترین خودروسازان این کشور به تفکیک خودروهای برقی از تولیدات معمول خود با برندهای مستقل روی آورده‌اند. نمونه این برندهای مستقل، جیومتری است که برند خودروهای پاک جیلی است. پیش‌تر سدان جیومتری A، هاچبک ساب‌کامپکت جیومتری C و هاچبک کراس جیومتری EX3 Kungfu Cow تحت این برند معرفی و به بازار چین عرضه شده بود. حال جیلی آماده رونمایی از جیومتری جدیدی است که E نام گرفته و می‌توان آن را نسل جدید EX3 Kungfu Cow دانست.

جیومتری E همچون EX3 Kungfu Cow برپایه هاچبک کراس جیلی ویژن X3 توسعه یافته اما تمامی سطوح بدنه آن با رویکردی مدرن، از نو فرم گرفته تا تاکیدی باشد بر ماهیت تکنولوژی-محور و پاک آن. پالت رنگ های قابل سفارش برای بدنه هم که شامل سبز تاک، سفید یاسمن، آبی نیلوفر آبی و سبز نعناع می‌شود، نشان از همین تاکید بر ماهیت پاک جیومتری E دارد.

این خودرو با طول بدنه ۴۰۰۶ میلیمتر، بر روی دو محور به فاصله ۲۴۸۵ میلیمتر سوار است. اما به لطف فرم های به ظاهر پُف‌دار بدنه، کمی بزرگتر از آنچه که به واقع هست، جلوه می‌کند. محرک آن نیز یک موتور برقی ۶۰ کیلووات با توان تولید ۱۳۰ نیوتن‌متر گشتاور است که از باتری لیتیم فسفات آهن تغذیه می‌کند. با این ترکیب، جیومتری E اگرچه بیشینه سرعتی محدود به تنها ۱۲۱ کیلومتر در ساعت دارد، اما هر بار شارژ کامل باتری، آن را قادر می‌سازد تا مسافتی بالغ بر ۴۰۱ کیلومتر را بپیماید که برای یک خودرو کوچک شهری، بُرد پیمایش بسیار خوبی است. این را هم باید در نظر داشته باشید که اینها، مشخصات فنی یک خودرو برقی اقتصادی است که احتمالا قیمتی نزدیک به ۷۰ هزار یوان (۱۰.۸۰۰ دلار) خواهد داشت.

با وجود این ماهیت اقتصادی، امکانات خوبی در قالب این خودرو ارائه خواهد شد مثل یک جفت نمایشگر ۱۲.۲۵ اینچ که در قابی یکپارچه روی داشبورد قرار دارد، یا سیستم صوتی پرقدرت و چراغ‌های اتوماتیک LED با نورپردازی خوشامدگویی و بدرقه. در کنار اینها، دوربین دنده عقب، ABS+EBD، نشانگر فشار باد تایرها، تهویه اتوماتیک، سانروف برقی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی، کروزکنترل و نویگیشن نیز در قالب جیومتری E ارائه می‌شود.

جیومتری E طی روزهای آتی بصورت رسمی معرفی خواهد شد و همزمان با آن، اطلاعات بیشتر پیرامون امکانات، تیپ‌بندی و قیمت ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟