اعلام قیمت چری تیگو ۸ پرو

چری سومین عضو خانواده تیگو ۸ را به زودی با پسوند پرو در بازار چین عرضه می‌کند؛ شروع قیمت این خودرو جدید در چین از ۱۲۵.۹۰۰ یوان خواهد بود.

پنجشنبه - ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۲

چری قصد دارد از اوایل اردیبهشت فروش محصول جدید خود یعنی تیگو ۸ پرو در بازار چین را آغاز کند و با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه، اطلاعات و تصاویر بیشتر از این خودرو انتشار می‌یابد. طبق آخرین اطلاعات، این خودرو قرار است در محدوده قیمت ۱۲۵.۹۰۰ تا ۱۶۹.۹۰۰ یوان در بازار چین عرضه شود که تقریبا معادل ۱۹.۸۰۰ تا ۲۶.۷۰۰ دلار می‌شود. در این محدوده قیمتی، چری تیگو ۸ بسته به پیشرانه انتخابی و سطح امکانات ایمنی و رفاهی در ۹ تیپ تجهیزاتی قابل خریداری خواهد بود.

همین ابتدای نوشتار بگوییم که نباید چری تیگو ۸ پرو را با خودرویی که طی روزهای آتی با نام فونیکس تیگو ۸ پرو توسط مدیران خودرو در کشورمان عرضه خواهد شد، اشتباه بگیرید. در واقع این خودرو، سومین عضو خانواده تیگو۸ در بازار چین خواهد بود و قرار است در کنار نسل اول تیگو ۸ و تیگو ۸ پلاس که ما با نام فونیکس تیگو۸ پرو خواهیم داشت در چین عرضه شود.

چری تیگو ۸ پرو در مقایسه با تیگو۸ پلاس از ظاهر اسپرتی‌تری بهره می‌برد که حداقل در نمای جلو، به شکل مرموزی شبیه به ساخته‌‌‌های جدید چانگان است! تفاوت ظاهری تیگو ۸ پرو با پلاس در نمای جانبی محدود است به بازنگری در جزئیات دکوراتیوی که درب‌‌‌های جلو را به ظاهر به گلگیرهای جلو متصل کرده. در نمای عقب اما تفاوت‌های ظاهری، همچون نمای جلو، چشمگیر است و چری چراغ‌های عقب که حال طراحی متصل و یکپارچه دارند را در کنار درب قسمت بار و سپر، کاملا از نو طراحی کرده. در کل باید گفت چری تیگو ۸ پرو بازار چین در مقایسه با تیگو۸ پلاس از طراحی ظاهری اسپرتی‌تری برخوردار است.

در فضای داخلی اما به نظر می‌آید رویکرد Chery، ارائه یک محیط لوکس‌تر و مجهزتر بوده و برای رسیدن به این مهم، بازنگری چشمگیری در طراحی به نسبت تیگو۸ پلاس داشته که شاید بارزترین آنها، حذف اتصال پُشته-مانند کنسول میانی به داشبورد با پانل لمسی و ردیف دکمه‌‌‌های فیزیکی بالای آن است. روی کنسول میانی نیز همه کنترلگر‌‌‌های فیزیکی به پشت اهرم کوچکتر شده تعویض دنده انتقال یافته اند و همین باعث شده تا چیدمان فضای داخلی، از آن شلوغی دکمه‌‌‌های فیزیکی و تعدد نمایشگر، فاصله بگیرد. البته نمایشگرهای دوتایی متصل به هم که شبیه به یک نمایشگر یکپارچه بر روی داشبورد تیگو ۸ پلاس ارائه شده بود، در Chery Tiggo 8 Pro نیز استفاده شده، اما با کمی‌تغییر در فرم کلی قالب.

این خودرو قرار است با امکاناتی نظیر سیستم صوتی پریمیوم سونی با ۱۰ بلندگو و صدای فراگیر، نویگیشن، مجموعه سسیستم‌‌‌های ایمنی و همیار ADAS، هدزآپ‌دیسپلی، سانروف پانورامیک، صندلی‌های برقی مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش، تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل دو نقطه‌ای و امکان سفارش در پیکربندی سه ردیف سرنشین عرضه شود. سطح بسیار خوب امکاناتی ایمنی و رفاهی در کنار سطوح تزئینی قابل انتخاب در نوع و طرح‌های متنوع، پوشش چرم در رنگ‌های مختلف و پلاستیک نرم دارای خط دوخت در جای جای کابین نشان از همین تاکیدی است که Chery بر ماهیت لوکس و بالارده فضای داخلی Tiggo 8 Pro دارد.

و اما در بخش پیشرانه، چری گزینه های متنوعی را پیش روی خریداران تیگو۸ پرو قرار می‌دهد. این گزینه ها عبارتند از واحد ۱.۶ لیتری توربو، ۲.۰ لیتری توربو و پیشرانه کونپنگ پلاگین-هایبرید که مورد آخر از سه موتور (یکی بنزینی و دو تای دیگر، برقی)، سه گیربکس، ۹ حالت رانندگی و ۱۱ سناریو تعریف شده برای حالت و شرایط مسیر بهره می‌برد.

در مورد ۹ حالت رانندگی باید به حالت‌های تک‌موتور برقی، جفت‌موتور برقی، مبتنی بر موتور بنزینی، مبتنی بر موتور بنزینی با پشتیبانی موتور برقی، شارژ باتری‌ها در هنگام رانندگی و شارژ باتری‌ها تنها در هنگام توقف اشاره کرد. در مورد ۱۱ سناریو نیز از حالت استارت گرفته و سرعت‌‌‌های پایین و متوسط گرفته تا سبقت در جاده، توقف سر چهارراه‌ها، ترافیک، بزرگراه، رانندگی‌های طولانی‌مدت، مسیر‌‌‌های کوهستانی، رانندگی تاجمی‌و مسیر یخ‌زده/برفی/گل‌آلود/سنگلاخ، برای تمامی‌این شرایط برنامه معینی تعریف شده تا راننده بهترین تجربه ممکن را از رانندگی با چری تیگو ۸ پرو پلاگین-هایبرید دریافت کند.

باید منتظر ماند و دید که آیا عرضه Chery Tiggo 8 Pro به عنوان سومین مدل مجزای خانواده تیگو ۸ می‌تواند جایگاه این خودرو در بین کراس‌اوور‌‌‌های میدسایز بازار چین را ارتقاء دهد یا خیر. فعلا طبق آمار انتشار یافته، چری تیگو ۸ (نسل قبل و نسل جدید) روی هم رفته از نظر فروش جایگاه نهم را در بازار شاسی‌بلند‌‌‌های میدسایز وارداتی و بومی‌چین دارد؛ از نگاه آمار اگر بخواهیم بگوییم، Chery ماه فوریه (دومین ماه میلادی) ۲۰۲۲ روی هم رفته ۵ هزار و ۵۰۹ دستگاه Tiggo 8 به فروش رسانده.

در ادامه می‌توانید تصاویر چری تیگو ۸ پرو بازار چین را مشاهده فرمایید. در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم جهت آگاهی از تازه‌های جهان خودرو و پیگیری اخبار و سوژه‌های خودرویی روز کشورمان، حتما اینستاگرام فارسی‌کار را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات