سوزوکی GSX-S1000 جدید را ببینید

سوپر نیکید بایک چهار سیلندر سوزوکی GSX-S1000 در نسل جدید، هم از نظر ظاهری تغییر یافته و هم از نظر قوای محرکه، تغییرات محسوسی به خود دیده.

چهارشنبه - ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
2022 Suzuki GSX-S1000

پنج سال پس از معرفی GSX-S1000 در سال ۲۰۱۷، استانداردهای جدید یورو۵ بالاخره سوزوکی را بر آن داشت تا برای مدل سال ۲۰۲۲ دستی به سر و گوش این سوپر نیکید بایک بکشد. تغییرات در ظاهر، کاملا مشخص است و فرم‌های گرد و منحنی‌دار بدنه، در مدل ۲۰۲۲ جای خود را به سطوح تیز و تهاجمی‌تری داده‌اند که بیننده را به یاد خانواده دوک کی‌تی‌ام می‌اندازد.

اما آنچه که سوزوکی در قالب به‌روز رسانی های مدل ۲۰۲۲ در GSX-S1000 اعمال کرده، فراتر از تغییرات ظاهری است. برای مثال یک میل‌لنگ جدید، برنامه تغییر یافته سوخت‌رسانی و یک کاتالیتیک کانورتر اضافی در موتور ۴ سیلندر خطی ۹۹۹ سی‌سی این سوزوکی دو چرخ به کار رفته تا آن را با استاندارد آلایندگی یورو۵ همسو سازد. این تغییرات، کمی هم به قدرت افزوده و منحنی گشتاور را به شکل چشمگیری بهبود بخشیده است. حال قدرت این موتور که کماکان معماری مشترک با موتور به‌کار رفته در GSX-R1000 K5 سال ۲۰۰۵ دارد، به ۱۵۰ اسب‌بخار در دور ۱۱ هزار رسیده. حداکثر گشتاور آن نیز ۱۰۶ نیوتن‌متر در دور ۹.۲۵۰ اعلام شده است.

در کنار اینها، سوزوکی از کوئیک‌شیفتر دو-جهتی (با قابلیت تعویض دنده به سمت بالاتر و یا بالعکس) و جدیدترین نمونه کلاچ دارای همیار لغزش خود نیز در GSX-S1000 جدید بهره گرفته است. شروع قیمت سوزوکی GSX-S1000 جدید از ۱۱.۲۹۹ دلار است. یعنی اگر با دلار این روزها ۲۷.۵۰۰ تومانی حساب کنیم، قیمتی نزدیک به ۳۱۱ میلیون تومان دارد که البته با سفارش تجهیزات آپشنال، این عدد می‌تواند فراتر نیز برود. در ادامه می‌توانید گالری تصاویر سوزوکی GSX-S1000 جدید را مشاهده کنید. در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم جهت آگاهی از تازه‌های دنیای موتورسیکلت، حتما اینستاگرام فارسی‌راید را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟