نقاب دوم یک ام‌جی جدید برای چینی‌ها

ام‌جی از امروز کراس‌اوور کامپکت جدیدی که با نام ONE طراحی و مهندسی کرده را با چهره دوم آن، موسوم به “بتا” در بازار خودرو چین عرضه می‌کند.

دوشنبه - ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
The All-New 2022 MG ONE β SUV

وان کراس‌اوور کامپکت جدیدی از ام‌جی است که یک ویژگی جالب‌توجه دارد و آن هم عرضه این خودرو دو چهره کاملا متمایز است؛ یکی با نام MG ONE α (ام‌جی وان آلفا) و دیگری با نام MG ONE β (ام‌جی وان بتا). از آغاز عرضه ام‌جی وان آلفا در چین، چند ماهی می‌گذرد اما مدل بتا از امروز در چین عرضه شده است.

وجه تمایز مدل بتا با MG ONE α، حس و حال مدرن‌تری است که جلوپنجره به مراتب بزرگتر با پانل هواکش‌دار خاکستری‌رنگ تعبیه شده در آن ایجاد کرده. همچنین رنگ بدنه در مدل بتا، برخلاف گزینه های متالیک قابل سفارش برای مدل آلفا، از نوع مات است. در فضای داخلی اما تفاوتی در طراحی وجود ندارد و این متریال و رنگ است که ماهیتی متمایز به کابین مدرن و در عین حال، اسپرتی هر یک از One های ام‌جی می‌بخشد. در این فضا، آنچه که بیشتر از هر چیز جلب نظر می‌کند، طرح سه‌تایی نمایشگر های روی داشبورد است.

در این پیکربندی ۳۰ اینچی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچ سمت راست به عنوان نمایشگر اصلی سیستم اطلاعات و سرگرمی کار می‌کند و نمایشگر ۱۲.۳ اینچ وسط، وظیفه نشانگرهای پشت فرمان را بر عهده دارد. یک پانل حساس به لمس نیز با ابعادی کوچک در سمت چپ این چیدمان قرار گرفته که به عنوان میانبُری برای عملگرهایی نظیر ارتفاع نور چراغ‌های، وضعیت قفل درب‌ها، موزیک، اتصال بلوتوث و … در نظر گرفته شده. زاویه‌ای که این پانل و همچنین نمایشگر اصلی سیستم اطلاعات و سرگرمی به سمت راننده دارند به خوبی بیانگر این است که ام‌جی هنوز آن پیشینه اسپرتی خود را فراموش نکرده و به این شکل می‌خواهد نشان دهد تمرکز ویژه بر راننده در طراحی فضای داخلی داشته. از نظر امکانات هم با توجه به محدوده قیمتی ۱۰۷.۸۰۰ تا ۱۲۹.۸۰۰ یوان (تقریبا معادل ۱۷ تا ۲۰ هزار دلار)، ام‌جی برای این محصول خود کم‌نگذاشته.

محرک MG One، هم در مدل آلفا و هم در مدل بتا، یک موتور ۱.۵ لیتری توربو متصل به گیربکس CVT است که ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه در اختیار این کراس‌اوور کامپکت و خوش‌چهره چینی قرار می‌دهد. البته با تمام جذابیتی که MG One ممکن است از نظر بیننده داشته باشد، فروش چندان خوبی را تجربه نکرده. برای مثال، ماه فوریه (دومین ماه میلادی) ۲۰۲۲ مجموع فروش این خودرو در چین تنها ۱.۰۷۷ دستگاه بوده. این عدد در بازار بسیار شلوغ و رقابتی کراس‌اوور های کامپکت وارداتی و ساخت داخل چین، جایگاهی بهتر از ۶۱ از نظر آمار فروش به MG One نمی‌دهد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟