ژونگشن یک موتورسیکلتساز شناخته شده چینی است که آغاز فعالیتهایش به ۱۹۹۲ باز میگردد. این شرکت سابقه طولانی در همکاری با سوزوکی داشته و سال ۲۰۰۳ توانسته با شرکت در قهرمانی استقامت دنیا (EWC)، جایگاه دوم این رقابتهای موتورسیکلترانی را به خود اختصاص دهد. ژونگشن همچنین سابقه شرکت در رالی داکار سال ۲۰۱۷ را در کارنامه فعالیتهای ورزشی خود دارد. و بد نیست بدانید در کنار سوزوکی، با پیاجیو و هارلی-دیویدسون نیز همکاری تجاری دارد. برند سایکلون این موتورسیکلتساز چینی که تولیداتش، هم برای بازار چین و هم برای برخی بازارهای صادراتی از جمله اروپا هدفگذاری شدهاند، قرار است به زودی دو محصول میانوزن جدید با نام های Cyclone RC401 و Cyclone RX401 عرضه کند.
موتور محرک این موتورسیکلتهای جدید سری سایکلون، یک واحد دو سیلندر آبخنک با چیدمان موازی سیلندرهاست که با ۴۰۱ سیسی حجم، ۴۵ اسببخار قدرت تولید میکند. از میان این دو محصول جدید، RC401 با استایل اسپرتبایک ها طراحی شده و سوار بر رینگهای ۱۷ اینچ، از ABS دو کاناله با دو دیسک ترمز در جلو بهره میبرد. ژونگشن برای هرچه پایینتر نگاه داشتن وزن نهایی RC401 که ۱۷۸ کیلوگرم اعلام شده، از دوشاخه عقب ساختهشده از آلومینیوم ریختهگری شده بهره میبرد.
سایکلون RX401 اما در طرف مقابل، یک ادونچربایک است که شباهت های بسیاری به Cyclone RX6 دارد؛ محصولی که مجهز به موتور نورتن بوده، به زودی به بازارهای اروپایی راه خواهد یافت. البته صادقانه بخواهیم بگوییم، موتورسیکلت های این روز ها پرتعداد این رده، بسیار شبیه به هم شدهاند و در بسیاری موارد، این جزئیات است که آنها را از یکدیگر متمایز میسازد. همچون RC401، محرک سایکلون RX401 نیز یک موتور دو سیلندر ۴۰۱ سیسی است که ۴۵ اسببخار قدرت دارد. رینگهای سیمی بهکار رفته در آن نیز در جلو از نوع ۱۷ اینچ و در عقب از نوع ۱۹ اینچ هستند. ترمزهای جفتدیسکی جلو با ABS، دوشاخه KYB، یک شاسی داربستی از جنس فولاد، باک ۲۰.۵ لیتری، کلاچ لغزشی و دوشاخه عقب آلومینیومی که مشابه نمونه بهکار رفته در RC401 است، دیگر متعلقات فنی Zongshen Cyclone RX401 را تشکیل میدهند.
اطلاعات بیشتر از این محصولات جدید ژونگشن پس از رونمایی رسمی ارائه خواهد شد. اما پیشنهاد میکنیم جهت آگاهی از تازههای دنیای موتورسیکلت، حتما اینستاگرام فارسیراید را دنبال کنید.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟