باز هم تویوتا بزرگترین خودروساز دنیا شد

تویوتا با عنوان بزرگترین خودروساز دنیا به ۲۰۲۱ پایان داد، آن هم در حالی که در مقایسه نزدیکترین رقیب، ۱.۶ میلیون خودرو بیشتر به فروش رساند!

یکشنبه - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
تویوتا بزرگترین خودروساز دنیا شد

گروه خودروسازی تویوتا به تازگی اعلام کرد مجموع فروش برند تویوتا و دیگر برند های زیرمجموعه اش در سال ۲۰۲۱ به ۱۰.۵ میلیون دستگاه رسید. این آمار فروش که نشان‌دهنده رُشد ۱۰.۱ درصدی فروش جهانی تویوتا به نسبت ۲۰۲۰ است، این خودروساز ژاپنی را برای دومین سال پیاپی به عنوان بزرگترین خودروساز دنیا می‌رساند. تویوتا در حالی بزرگترین خودروساز دنیا لقب می‌گیرد که توانسته رقیب بزرگ خود، جنرال‌موتورز را در خانه نیز شکست دهد و بیشترین آمار فروش خودرو سواری در بازار آمریکا را به خود اختصاص دهد. تا به امروز هیچ خودروساز غیرآمریکایی نتوانسته بود به این عنوان دست یابد.

اریک گوردن، استاد اقتصاد دانشگاه میشیگان با اشاره به همین موضوع می‌گوید: “حکمرانی خودروسازان آمریکایی بر بازار خودرو آمریکا به پایان رسید. تویوتا شاید امسال نتواند جنرال‌موتورز را بار دیگر پشت سر بگذارد، اما اینکه یک بار موفق به انجام این کار شده، نشان می‌دهد این صنعت تا چه حد تغییر کرده. هیچ خودروساز آمریکایی نمی‌تواند خود را مُحِق سهم‌خواهی از بازار خودرو آمریکا بداند صرفا به این دلیل که آمریکایی است.”

همانطور که اشاره شد، تویوتا سال ۲۰۲۱ روی هم رفته ۱۰.۵ میلیون دستگاه انواع خودرو به فروش رساند که شامل محصولات سایون و هیینو نیز می‌شود. یکی از عوامل موثر در رسیدن به این آمار چشمگیر، رُشد بسیار خوب تقاضا در بازار چین بوده. برای مقایسه هم که شده، بد نیست بدانید عنوان دومین خودروساز بزرگ دنیا در سال ۲۰۲۱ در حالی به فولکس واگن رسید که مجموع فروش جهانی آن، تنها ۸.۹ میلیون دستگاه بوده. همین عدد نشان دهنده اُفت ۵ درصدی تقاضای جهانی برای تولیدات گروه خودروسازی فولکس واگن در مقایسه با سال ۲۰۲۰ است. و دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، این میزان، کمترین فروشی است که گروه فولکس واگن در یک دهه گذشته تجربه کرده است.

آنچه که در ادامه خواهید دید، تصاویری است از برخی تولیدات حال حاضر تویوتا برای بازارهای مختلف جهانی. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی از تازه‌های جهان خودرو حتما اینستاگرام فارسی‌کار را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟