اطلاعات فنی کیا نیرو هایبرید ۲۰۲۳ منتشر شد

کیا موتور به فاصله دو ماه از رونمایی رسمی نیرو هایبرید ۲۰۲۳، اطلاعات فنی و جزئیات بیشتر از این کراس‌اوور مدرن و کم‌مصرف خود را منتشر کرد.

دوشنبه - ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
2023 KIA Niro Hybrid

اواسط پاییز بود که کیا بصورت رسمی از نسل دوم نیرو رونمایی کرد. حال اطلاعات فنی این کراس‌اوور متفاوت کیا که قرار است با پیشرانه های هایبرید، پلاگین‌هایبرید و تمام‌الکتریکی در بازارهای هدف عرضه شود، برای مدل هایبرید منتشر شده. برخلاف نسل اول کیا نیرو که با وجود بهره‌مندی از پیشرانه و تکنولوژی مدرن، از استایلی کاملا عادی بهره می‌برد، کیا سعی کرده همسو با سبک طراحی جدید تولیدات خود، ظاهری متمایز، متناسب با تکنولوژی به‌روز و پیشرانه‌های پاک به نیرو هایبرید ۲۰۲۳ بدهد. و در این بین، ابعاد نیز از هر نظر، بزرگتر شده.

کیا نیرو ۲۰۲۳ طول بدنه ۴.۴۲۰ میلیمتری و عرض ۱.۸۲۵ میلیمتری داشته، با ارتفاع ۱.۵۴۵ میلیمتر بر روی دو محور به فاصله ۲.۷۱۷ میلیمتر سوار است. اما ضریب پسای بدنه که در خودروهای هایبرید، PHEV و تمام‌الکتریکی بسیار حایز اهمیت است، تغییری به نسبت نسل قبل نداشته و همان ۰.۲۹ است.

پیشرانه کیا نیرو هایبرید ۲۰۲۳

ابعاد بزرگتر بدنه و فاصله بیشتر بین دو محور نویدبخش فضای داخلی جادارتر و کاربردی‌تر کیا نیرو هایبرید ۲۰۲۳ است. و فضای بار نیز با افزایش ۱۵ واحدی به ۴۵۱ لیتر رسیده که دلیل آن، جانمایی باتری ۱۲ ولت و باتری ولتاژ بالا در کف خودرو و زیر صندلی‌های عقب است. محض اطلاع هم که شده بد نیست بدانید باتری‌ها در نسل اول نیرو مجاور محفظه چرخ ها تعبیه شده‌اند. در نسل جدید کیا نیرو هایبرید، پیشرانه همچون نسل اول از موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۱۰۴ اسبی با ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه تشکیل یافته که با یک موتور برقی ۳۲ کیلووات همراه شده است. اما گیربکس که از نوع 6 سرعته اتومات دوکلاچ است برای کاهش وزن و عملکرد بهینه‌تر، مورد بازنگری هایی قرار گرفته.

حال که بحث عملکرد بهینه‌تر شد، بد نیست اشاره به این داشته باشیم که نیرو جدید با یک حالت رانندگی اختصاصی بنام محدوده سبز یا Green Zone عرضه خواهد شد که با تشخیص مناطق حفاظت‌شده زیست‌محیطی توسط سیستم ناوبری، موتور بنزینی را از مدار خارج می‌کند تا خودرو با اتکا به بخش برقی پیشرانه کار کند. حتی امکان تعیین مناطق زیست‌محیطی بصورت دستی در سیستم ناوبری نیز وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های دوستدار محیط زیست KIA Niro جدید باید به سیستم احیاء انرژی حاصل از ترمز اشاره کرد که در باتری‌ ذخیره می‌شود. در این بین بد نیست به سیستم تعلیق و سیستم فرمان جدیدی که کیا در نسل دوم KIA Niro با هدف ارائه تجربه‌ای راحت تر از رانندگی و سواری با این کراس‌اوور دوستدار محیط زیست به‌کار برده نیز اشاره کنیم. با همین هدف، عایق‌کاری صوتی و حرارتی نیز در Niro جدید مورد بازنگری و بهبود قرار گرفته.

زمان عرضه

عرضه نسل جدید KIA Niro در کره جنوبی طی روزهای آتی آغاز خواهد شد. دیگر بازارهای چند نیز تا اوایل سال آینده پذیرای این کراس‌‌اوور مدرن و کم‌مصرف خواهند بود. کیا برای نیرو ۲۰۲۳ روی هم رفته ۹ رنگ اصلی بدنه در نظر گرفته و امکان سفارش ستون های عقب در شش رنگ، ضربه‌گیر های بدنه در سه رنگ و پوشش کابین در سه رنگ وجود خواهد داشت. در ادامه می‌توانید گالری تصاویر کیا نیرو هایبرید ۲۰۲۳ را مشاهده فرمایید. در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم جهت آگاهی از تازه‌های جهان خودرو، حتما اینستاگرام فارسی‌کار را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟