نسل جدید مینی‌ون های خانوادگی تویوتا به بازار آمد

تویوتا نسل جدید مینی‌ون های کوچک و کاربردی Noah و Voxy را با یک استایل مدرن و هیجان‌انگیز و گستره‌ای از امکانات کارآمد به بازار فرستاده است.

جمعه - ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

تویوتا از سال ۲۰۰۱ مینی‌ون های جعبه‌ای و جمع‌وجوری را با نام Noah و Voxy عرضه می‌کند. این دو خودرو کاربردی، تا به امروز در دو سه نسل عرضه شده‌اند و حال، تویوتا آماده عرضه نسل چهارم Noah و Voxy در بازار ژاپن می‌شود. در نسل جدید، Noah و Voxy که خوش‌چهره تر و در عین حال، تهاجمی‌تر از هر زمان دیگری جلوه می‌کنند، با پیکربندی های متنوع حداکثر ۸ سرنشین قابل سفارش خواهند بود. مدل موسوم به Welcab که چیدمان صندلی‌ها در آن، با ویلچیر همسان‌سازی شده نیز در نسل جدید هر دو این تویوتا های کاربرد-محور عرضه خواهد شد.

هم تویوتا نوآح (نوح) و هم تویوتا واکسی، هر دو برپایه پلتفرم TNGA-C این خودروساز ژاپنی توسعه یافته اند و از درب های عقب کشویی، پله های پارکابی، دستگیره های متعدد بر روی ستون های وسط، کنار صندلی ها و لبه های سقف و تناسبات مکعب‌شکل برای استفاده هرچه بهینه‌تر از فضای داخلی بهره می‌برند.

این مینی‌ون های اختصاصی بازار ژاپن با پیکربندی پیشرانه دیفرانسیل-جلو (FWD) و چهار چرخ محرک (AWD) مهندسی شده‌اند و محرک آنها، یک موتور ۲.۰ لیتری بنزینی متصل به گیربکس CVT با شبیه‌ساز تعویض دستی ۱۰ سرعته است. یک پیشرانه هایبرید نیز برای Toyota Noah و Toyota Voxy جدید در نظر گرفته شده که از یک موتور ۱.۸ لیتری و موتور برقی و پکیج باتری ارتقاء یافته در مقایسه با نسل قبل تشکیل یافته.

همانطور که اشاره شد، نسل جدید مینی‌ون های Toyota با یک استایل تهاجمی و مدرن، به‌روز شده اند. اما برای آن دسته از خریدارانی که این استایل را هنوز آنقدر که باید، تهاجمی و هیجان‌انگیز نمی‌دانند، امکان سفارش آنها با کیت های ظاهری شرکتی TRD و یا مدلیستا نیز وجود دارد. از کیت های بدنه گرفته تا نورپردازی اضافی ظاهری، محافظ دستگیره‌ها و رینگ های سفارشی ۱۸ اینچ، تقریبا برای هر سلیقه‌ای در لیست تجهیزات قابل سفارش برای Noah و Voxy جدید یک گزینه وجود دارد. تنوع این تجهیزات قابل‌سفارش در کابین هم کاملا مشهود است؛ از سیستم صوتی JBL بگیرید تا بالشتک‌های بادشدنی صندلی‌ها.

تویوتا نسل جدید نوآح و واکسی را کماکان مینی‌ون هایی در ابعاد جمع‌وجور (کامپکت) معرفی می‌کند. اما از نظر ابعادی، باز هم توانسته بهینه‌سازی هایی در ساختار آنها انجام دهد که به کاربردپذیری هرچه بیشتر کمک می‌کند. برای مثال ستون های C فرم ایستاده‌تری دارند و فاصله بین آنها با ستون های عقب، با افزایش ۷۵ میلیمتری، به ۱.۲۹۵ میلیمتر رسیده. این یعنی سهولت هرچه بیشتر ورود و خروج سرنشینان عقب. طول این دو محصول جدید تویوتا ۴.۶۹۵ میلیمتر بوده و بر روی دو محور به فاصله ۲.۸۵۰ میلیمتر سوار هستند. این یعنی با خودروهای بسیار جادری روبرو هستیم. اما تویوتا تمهیداتی اندیشیده که جادارتر نیز باشند. برای مثال باید به محفظه بار کف اتاق با فضای مفید ۱۰۴ لیتر اشاره کرد. همچنین صندلی های ردیف آخر بر روی ریل کشویی تعبیه شده اند و با فشار یک دکمه، قابلیت تا شدن بر روی دیواره‌ها برای داشتن فضای بار بیشتر را دارند.

امکان سفارش تویوتا نوآح و واکسی جدید با پیکربندی ۷ سرنشین وجود دارد که در این صورت، ردیف وسط از دو صندلی مجزا (راحتی) تشکیل می‌یابد. در تیپ های تجهیزاتی پایه، Noah و Voxy جدید با نمایشگر ۸ اینچ لمسی عرضه می‌شوند، مشخصه‌ای که برای تیپ‌های تجهیزاتی بالاتر، به ۱۰.۵ اینچ ارتقاء می‌یابد. و تویوتا مدعی است اولین خودروسازی است که برای درب قسمت بار، در مدل های فاقد بازشو برقی، قابلیت باز شدن بدون محدودیت زاویه بازشو را ارائه می‌دهد. این مشخصه به این شکل کار می‌کند که با توجه به نبود سنسور تشخیص موانع، می‌توان در هنگام باز شدن درب قسمت بار با فشردن تنها یک دکمه فرآیند باز شدن را در هر زاویه‌ای متوقف کرد.

عرضه نسل جدید تویوتا نوآح و واکسی در ژاپن با قیمتی در محدوده ۲ میلیون ۶۷۰ هزار تا ۳ میلیون ۹۶۰ هزار یِن آغاز شده. به عبارت بهتر، این خودروها در ژاپن بین ۲۳.۳۰۰ تا ۳۴.۵۰۰ دلار قیمت دارند. در این خانواده دو نفره مینی‌ون های تویوتا، نوآح خودرویی است که عمومیت بیشتری دارد و گستره وسیع‌تری از خریداران را هدف قرار داده. واکسی اما در طرف مقابل، یک ماهیت اختصاصی‌تر دارد، با خریداران هدف محدودتر. تویوتا برنامه‌ریزی کرده تا در ماه ۸۱۰۰ دستگاه نوآح و ۵۴۰۰ دستگاه واکسی تولید و عرضه کند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟