شروع روز های خوب نیکولا

به نظر می‌آید روزهای خوب برای نیکولا، سازنده نوپای کشنده های برقی مبتنی بر باتری (BEV) و سلول سوختی هیدروژنی (FCEV) بالاخره آغاز شده است.

یکشنبه - ۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
Nikola Tre Electric Truck

استارت‌آپ جدید نیکولا که با هدف ساخت خودرو های تجاری و کار با سوخت جایگزین شروع به فعالیت کرده، طی سال های اخیر مسیر همواری را پیش رو نداشته. سال گذشته بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت، تروور میلتون به خاطر طرح ادعای کلاهبرداری توسط دولت ایالات متحده آمریکا، از سمت خود برکنار شد. و همین باعث شد جنرال موتورز از قرارداد همکاری که به موجب آن، نیکولا می‌توانست پیکاپ برقی خود، Badger را برپایه پلتفرم پیکاپ های فول‌سایز GM به تولید برساند، پا پس بکشد.

در نتیجه این لغو همکاری، نیکولا تمرکز خود را بر روی کشنده های برقی گذاشت و حال، خبر می‌رسد اولین نمونه های کشنده های برقی مبتنی بر باتری نیکولا در قالب یک برنامه آزمایشی تحویل یکی از مشتریان این تجاری‌ساز نوپا شده اند. و به نظر می‌آید روزهای خوب Nikola فرا رسیده است. دو دستگاه Nikola Tre BEV در اختیار TTSI قرار گرفته اند، شرکت حمل و نقلی که حوزه فعالیت هایش در بنادر لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ متمرکز است.

نیکولا Tre شاید در مقایسه با کشنده های برقی نظیر تسلا سمای، ظاهر عادی تری داشته باشد، اما پیشرانه ای پیشرفته محرک آن است که با ۶۴۵ اسب‌بخار قدرت، از پکیج باتری های ۷۵۳ کیلووات‌ساعت تغذیه می‌کند. با این پیشرانه، نیکولا Tre با هر بار شارژ کامل باتری ها می‌تواند مسافتی بالغ بر ۵۶۳ کیلومتر را بپیماید. و این در حالی است که شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصدی باتری ها، با برق ۲۴۰ کیلووات ۲ ساعت زمان می‌برد. تُناژ اسمی آن نیز ۳۷.۲ تُن اعلام شده است. بد نیست بدانید نیکولا برای نمونه مبتنی بر سلول سوختی هیدروژنی Tre نیز برنامه‌ریزی کرده و مدعی است با هر بار سوخت‌گیری، Tre FCEV می‌تواند مسافتی بالغ بر ۸۰۵ کیلومتر را بی‌وقفه بپیماید. از این نمونه Tre نیز قرار است دو دستگاه برای فاز آزمایشی به TTSI تحویل داده شود.

قرار بر این است که در صورت موفقیت‌آمیز بودن فاز آزمایشی، نیکولا ۱۰۰ دستگاه Tre به این شرکت تحویل دهد. هنوز از زمان تحویل Tre FCEV به TTSI اطلاعاتی منتشر نشده اما می‌دانیم نیکولا برنامه‌ریزی کرده تا در صورت موفقیت‌آمیز بودن فاز آزمایشی، ۳۰ دستگاه Tre BEV را تا پایان ۲۰۲۲ و هفتاد دستگاه Tre FCEV را تا پایان ۲۰۲۳ به TTSI تحویل دهد. نیکولا همچنین قراردادی با مسئولین بندر هامبورگ امضا کرده که به موجب آن، می‌بایست تا پایان ۲۰۲۲ تعداد ۲۵ دستگاه Tre BEV تحویل این بندر بدهد.

در ادامه می‌توانید گالری تصاویر کشنده برقی نیکولا Tre را مشاهده کنید. در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم جهت آگاهی از تازه‌ترین اخبار خودرو های تجاری و کار کشورمان، حتما اینستاگرام فارسی‌تراک را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟