در دنیای امروز، لزوما عرضه یک خودرو بینقص، ضامن بیدردسر بودن فرآیند فروش آن نیست. برای مثال میتوان به دردسری که به تازگی گریبان فورد را گرفته اشاره کنیم؛ دردسری که بیش از ۳ میلیون دلار ضرر روی دست این خودروساز آمریکایی گذاشته. داستان از این قرار است که کاتالوگ فورد ماستنگ مکوان در استرالیا امکانات و مشخصه هایی را برای این پونیکار بینقص ذکر کرده که در این بازار بر روی ماستنگ مکوان عرضه نشده. و همین باعث شده تا فورد متحمل این ضرر شود.
در کاتالوگ فورد استرالیا ذکر شده که ماستنگ مکوان با کروزکنترل تطبیقپذیر، مودلایتینگ قابل تنظیم محفظه بار رودری ها، چراغ های مهشکن LED، زیرپایی های Mach1، سنسور پارک عقب و دیفرانسیل لغزش محدود Torsen عرضه میشود. و این در حالی است که هیچ یک از این موارد در ماستنگ مکوان بازار استرالیا عرضه نشده! فورد استرالیا برای این اشتباه غیر قابل توجیه، از خریداران عذرخواهی کرد و در ابتدا، برای جبران مافات، ابتدا اعلام کرد که تمهیداتی برای آنها در نظر گرفته مثل سرویس های دورهای رایگاه به مدت ۳ سال و یک رویداد رانندگی در پیست رایگان.
در ادامه، پس دادن وجهی معادل ۵.۴۰۰ دلار استرالیا (۴.۰۰۰ دلار آمریکا) به خریداران نیز به لیست اقدامات فورد برای جبران مافات اضافه شد. با توجه به این که ۷۰۰ دستگاه Mustang Mach1 در استرالیا عرضه شده، فورد روی هم رفته ۴.۵ میلیون دلار استرالیا (۳.۲ میلیون دلار آمریکا) به خریداران این خودرو پس خواهد داد. به این رقم، جریمه ۵۳.۲۸۰ دلاری کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا که چیزی بالغ بر ۳۸.۲۴۰ دلار آمریکا میشود را نیز باید اضافه کنید. این مورد آخربه دلیل گمره ساختن مشتریان Mustang Mach1 در چهار نسخه مختلف کاتالوگ این خودرو وضع شده است. بله، تعجب نکنید! چهار بار برای ماستنگ مکوان در استرالیا کاتالوگ چاپ شده تا در نهایت تیم بازاریابی و فروش فورد در استرالیا موفق به رفع ایرادات آن شده!
فعلا در مورد چرایی تفاوت های فورد ماستنگ مکوان بازار آمریکا با نمونه عرضه شده در استرالیا اطلاعات منتشر نشده. اما از آنجایی تنها ۷۰۰ دستگاه از این خودرو در استرالیا عرضه شده، بعید است خریداران به خاطر این کسری امکانات، قصد مرجوعی آن را داشته باشند.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟