یک رکورد تولید تازه برای BYD Han به ثبت رسید

در حالی که کمتر از ۱۸ ماه از آغاز عرضه BYD Han در بازار چین می‌گذرد، تولید این خودرو به عددی رسیده که نشان از محبوبیت بالای این سدان لوکس دارد.

پنجشنبه - ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
2021 BYD Han EV Front View

امروز با خروج یکصد و پنجاه هزارمین Han از خط تولید BYD، یک رکورد جالب تولید برای این شرکت به ثبت رسید. دستیابی به این رکورد تولید در حالی اتفاق می‌افتد که کمتر از یک سال و نیم از آغاز عرضه آن در چین می‌گذرد. نکته حایز اهمیت این است که تا ماه نوامبر، مجموع فروش BYD Han به ۱۴۰ هزار دستگاه رسیده بود که نشان از جایگاه مستحکم این خودرو جدید در بازار خودرو های لوکس پلاگین-هایبرید و برقی چین دارد.

بی‌وای‌دی هان یک رده ابعادی بالاتر Qin Pro، پرچمدار سدان‌های این خودروساز چینی لقب می‌گیرد. این محصول یک سدان میدسایز پریمیوم به حساب می‌آید که از نظر ابعادی، نزدیک به امثال ب‌ام‌و سری ۵ است. اما آنچه که این ساخته جدید بی‌وای‌دی را از رقبای وارداتی متمایز می‌سازد، امکان عرضه آن بصورت تمام‌الکتریکی است.

و جالب‌تر اینکه BYD برای مدل تمام‌الکتریکی Han که در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، طراحی چهره‌ای متمایز از مدل بنزینی-برقی (پلاگین هایبرید) در نظر گرفته که کاملا برگرفته از طراحی ابرخودرو مفهومی BYD E-Seed GT است. بی‌وای‌دی هان در مدل پلاگین هایبرید یا همان DM دارای پیشرانه متشکل از یک موتور ۲.۰ لیتری توربو بنزینی و ۳ موتور برقی با قدرت ترکیبی ۴۳۰ اسب‌بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر است! منبع تغذیه بخش برقی این پیشرانه، پکیج باتری‌های ۱۵.۲ کیلووات-ساعت لیتیم یون است و بُرد پیمایش در حالت تمام‌الکتریکی، بالغ بر ۸۱ کیلومتر اعلام شده است.

این مدل در دو سطح تجهیزاتی “لاکچری” و “پریمیوم” عرضه شده که به ترتیب قیمت ۲۱۹.۸۰۰ و ۲۳۹.۸۰۰ یوانی دارند. صفر تا صد در هر دو ۴.۷ ثانیه زمان می‌برد و متوسط مصرف سوخت ترکیبی نیز در هر دو، تنها ۱.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

در طرف مقابل، مدل برقی یا همان Han EV در محدوده قیمت ۲۲۹.۸۰۰ تا ۲۷۹.۵۰۰ یوان، در دو پیکربندی تک یا جُفت‌موتور عرضه می‌شود که در مدل تک‌موتور، یک موتور برقی با ۲۱۹ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن‌متر گشتاور، محرک محور جلو است. این پیشرانه صفر تا صد ۷.۹ ثانیه به هان برقی می‌دهد و با پُشتیبانی پکیج ۷۶.۹ کیلووات‌ساعت باتری‌های لیتیم‌یون، بُرد پیمایشی بالغ بر ۶.۵ کیلومتر به این بی‌وای‌دی می‌دهد.

مدل جُفت‌موتور اما در کنار این ترکیب، یک موتور برقی ۲۶۸ اسبی نیز بر روی محور عقب دارد که مجموع قدرت و گشتاور پیشرانه را به ۴۸۶ اسب‌بخار و ۶۸۰ نیوتن‌متر می‌رساند. این پیکربندی، بُرد پیمایش کمتری نسبت به مدل برقی تک‌موتور دارد (۵۵۰ کیلومتر) اما چالاکی به مراتب بیشتری ارائه می‌دهد؛ BYD مدعی است صفر تا صد Han EV جُفت‌موتور تنها ۳.۹ ثانیه زمان می‌برد.

در ادامه می‌توانید گالری تصاویر BYD Han EV را مشاهده فرمایید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم جهت آگاهی از تازه های صنعت خودرو چین، حتما اینستاگرام چایناکارز ایران را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟