فروش تولیدات پیکاپ گریت وال موتورز از مرز ۲ میلیون دستگاه گذشت

فروش پیکاپ های گریت وال موتورز درحالی به‌تازگی از مرز ۲ میلیون دستگاه گذشت که تا به امروز هیچ خودروساز چینی نتوانسته بود به این عدد فروش برسد.

جمعه - ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
پیکاپ گریت وال موتورز سری P

گریت وال موتورز در موتورشو گوانژو از رکوردی تازه در تولید و فروش پیکاپ در مقیاس جهانی خبر داد. طبق اعلام گریت وال موتورز، مجموع فروش پیکاپ های این غول صنعت خودروسازی چین در بازارهای بین‌المللی از مرز ۲ میلیون دستگاه گذشت. و این برای اولین بار است که یک سازنده پیکاپ چینی به چنین آمار فروش خیره‌کننده ای دست می‌یابد.

به گزارش فارسی‌کار، پیکاپ ها محبوب ترین و پرفروش ترین تولیدات گریت موتورز به حساب می‌آیند و به گواه آمار، رُشد محبوبیت و فروش این رده از تولیدات GWM سال‌هاست ادامه دارد. گریت وال موتورز سال ۲۰۱۹ روی هم رفته ۱۴۸.۸۳۰ دستگاه انواع پیکاپ را در سطح جهانی به فروش رساند که نشان دهنده رُشد ۷.۸۵ درصدی به نسبت سال ۲۰۱۸ بود. سال ۲۰۲۰ نیز با وجود همه‌گیری کرونا، مجموع فروش سالانه پیکاپ های این خودروساز چینی به ۲۲۵ هزار دستگاه رسید یعنی ۵۱.۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹. در این بین سری P (موسوم به Poer)، وینگل ۵ و وینگل ۷ پرفروش ترین تولیدات گریت وال موتورز در رده پیکاپ بوده اند.

حال با انتشار آمار ۹ ماهه فروش جهانی پیکاپ های GWM، در حالی عدد ۱۸۷ هزار دستگاه برای مجموع فروش ۹ ماهه اعلام شده که سری P کماکان به رکورد شکنی در فروش ادامه می‌دهد. گریت وال موتورز مدعی است ۱۶ ماه پیاپی است که فروش ماهانه این نسل جدید از پیکاپ هایش از مرز ۱۰ هزار دستگاه پایین تر نیامده.

پیکاپ های گریت‌وال موتورز، به وِیژه در نسل های جدید بازخورد بسیار مناسبی از رسانه های خودرویی کشور های مختلف گرفته اند که همین، نقشی تاثیرگذار در رُشد مداوم فروش آنها طی سال های گذشته داشته. حتی در تست های آفرود که در روسیه برگزار شده، یکی از رسانه های روسی پا را فرا تر نیز گذاشته و اذعان داشته تولیدات گریت وال موتورز از نظر کیفیت رانندگی، هندلینگ و توان عملکردی، از دیگر پیکاپ های هم‌رده، سر تر هستند. یکی از نشریات خودرویی آفریقای جنوبی نیز پیکاپ Great Wall Motors را یکی از سه پیکاپ برتر دنیا در میان تولیدکنندگان بزرگ پیکاپ معرفی کرده. حتی یک رسانه نیوزلندی با نام Driven پیکاپ های گریت وال موتورز را یکی از با ارزش ترین گزینه های خرید و نگهداری برای آینده دانسته.

در بازار های جهانی، مدل های مختلفی از پیکاپ های GWM به واسطه توان عملکردی بالا مورد توجه خریداران قرار گرفته اند که همین، سنگ بنای محکمی بوده برای گذر از مرز فروش ۲ میلیون دستگاه؛ از ظرفیت بار عالی وینگل ۷ از نگاه خریداران روس بگیرید تا راحتی سواری و تحت کنترل بودن سری جدید P از نگاه صلاح صلاح‌الدین، قهرمان بحرینی مسابقات درگ.

تا اکتبر ۲۰۲۱، گریت وال موتورز ۱۴ ماه پیاپی فروش بیش از ۲۰ هزار پیکاپ در ماه را در آمار فروش جهانی خود داشته. و به نظر می‌آید با مدل های جدیدی که در موتورشو گوانژو ۲۰۲۱ برپایه نسل فعلی پیکاپ های ایین خودروساز بزرگ چینی معرفی شد، این روند نه تنها طی ماه های آتی نیز ادامه خواهد داشت، بلکه GWM امید به بهبود آن نیز دارد. بد نیست بدانید Great Wall Motors فروش بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه پیکاپ در سال تا پایان ۲۰۲۵ را هدف‌گذاری کرده و مصمم به این است که به جمع سه سازنده بزرگ پیکاپ در دنیا از نظر آمار فروش قرار بگیرد. در پایان پیشنهاد می‌کنیم جهت آگاهی از تازه های صنعت خودرو چین، حتما اینستاگرام چایناکارز ایران را دنبال کنید.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟