برنامه FAW Jiefang برای تولید ۵۰۰ هزار کشنده و کامیون برقی و هیدروژنی تا سال ۲۰۳۵

طبق استراتژی جدید FAW Jiefang، تا ۲۰۳۵ هفتاد درصد تولیدات این خودروساز چینی را کشنده و کامیون های برقی، هایبرید و یا هیدروژنی تشکیل خواهد داد.

یکشنبه - ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
استراتژی انرژی های پاک FAW Jiefang

FAW Jiefang که بزرگترین سازنده انواع کشنده و کامیون سنگین در چین شناخته می‌شود و در کنار آن، به تولید انواع ون، مینی‌ون و کامیونت نیز مشغول است، از زیرمجموعه های گروه FAW است که یکی از چهار خودروساز بزرگ چین به حساب می‌آید. چندی پیش در کنفرانسی که FAW Jiefang در چانگ‌چون برگزار کرد، هو هانجی رئیس هیات مدیره این سنگین‌ساز بزرگ چین از استراتژی انرژی های پاک جدیدی موسوم به استراتژی ۱۵۳۳۳ رونمایی کرد که فعالیت های آینده این برند در جهت تبدیل شدن به پیشتاز جهانی تکنولوژی های اصلی این حوزه در سه بخش خودرو های تجاری تمام‌الکتریکی، هایبرید و مبتنی بر سلول سوختی تا سال ۲۰۳۰ را تبیین می‌کند.

به گزارش فارسی‌کار و به نقل از آمار انتشار یافته توسط رسانه های چینی، FAW Jiefang در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی ۳۷۰ هزار دستگاه خودرو تجاری و کار تولید کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰ نشان دهنده افزایش ۲.۹ درصدی تولید است. و نکته جالب توجه این است که با وجود کمبود هایی که در سطح بین المللی برای قطعات و لوازم جانبی خودرویی، به ویژه ریزتراشه به وجود آمده، فاو جیفانگ با قدرت به حفظ این روند صعودی تولید ادامه می‌دهد. اما این تازه شروع کار است.

بد نیست بدانید طبق هدف‌گذاری استراتژی ۱۵۳۳۳، این غول خودرو های تجاری و کار می‌بایست تا ۲۰۲۵ به تیراژ ۱۲۰ هزار دستگاه، تا ۲۰۳۰ به تیراژ ۳۲۰ هزار دستگاه و تا ۲۰۳۵ به تیراژ ۵۰۰ هزار دستگاه در تولید انواع کشنده و کامیون مبتنی بر سوخت های جایگزین برسد. این یعنی ۲۰ درصد از مجموع تولید تا سال ۲۰۲۵، نیمی از مجموع تولید تا سال ۲۰۳۰ و هفتاد درصد از مجموع تولید تا سال ۲۰۳۵ باید به خودرو های تمام‌الکتریکی، هایبرید و یا مبتنی بر سلول سوختی اختصاص یابد که هدف‌گذاری جاه‌طلبانه ای است.

هو هانجی در کنفرانس اخیر پنج پلتفرم عمده‌ای که استراتژی انرژی های پاک FAW Jiefang پیرامون آنها تعریف شده را به ترتیب کشنده‌ها، کامیون های باری، کمپرسی ها، کاربری های خاص و خودرو های مسافربری اعلام کرد. گفته می‌شود فاو جیفانگ از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ قرار است بیش از ۲۰ میلیارد یوان (نزدیک به ۳.۱ میلیارد دلار) صرف ساخت و تجهیز یک مرکز نوآوری جهانی برای انرژی های تجدیدپذیر کند. و برای ساخت یک کارخانه فاقد آلایندگی کربنی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰ میلیارد یوان (۱.۵۵ میلیارد دلار) نیز برنامه‌ریزی کرده که تولید خودرو های مبتنی بر سلول سوختی هیدروژنی و متعلقات آن در این کارخانه انجام خواهد شد.

سال ۱۹۵۶ اولین محصول تجاری برند جیفانگ در چانگ‌چون چین به تولید رسید و این، شروع خودکفایی چین در ساخت خودرو های تجاری و کار بود. مقر فرماندهی این غول صنعت خودرو های تجاری و کار چین هنوز هم در چانگ‌چون قرار دارد. به فاصله تقریبا نیم قرن از تولید اولین محصول جیفانگ، شرکت FAW Jiefang Automobile تحت مالکیت FAW تاسیس شد که امروز به ساخت اتواع خودرو های تجاری و کار سنگین، نیمه سنگین و سبک و همچنین انواع اتوبوس مشغول است. بد نیست بدانید سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۵۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو تجاری و کار توسط FAW Jiefang به تولید رسید که از این تعداد، ۳۹۴.۵۰۰ دستگاه کشنده و کامیون سنگین و نیمه سنگین بوده اند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟