این خودرو چینی تقریبا نصف قیمت پژو ۲۰۷ است

Baojun 310 یک خودرو ارزان قیمت چینی است که از نظر ابعادی، کمی بزرگتر از پژو ۲۰۷ بوده، شروع قیمتش در چین از ۴۱ هزار یوان (۱۷۷ میلیون تومان) است.

جمعه - ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
معرفی خودرو چینی Baojun 310

خودروسازان وطنی و افرادی که به هر نحوی وابسته به چرخه تولید خودرو در کشورمان هستند و از این چرخه، آشکارا و یا پنهان، طرف می‌بندند، مخصوصا طی دو سه سال گذشته که با کاهش چشمگیر ارزش پول ملی کشورمان مواجه شده ایم، در برابر آزادسازی واردات خودرو همواره یک پاسخ تقریبا واحد داشته اند و آن هم این است که امکان واردات خودرویی که بتواند با تولیدات ارزان قیمت داخلی رقابت کند، وجود ندارد. اما برای این پاسخ، تا دلتان بخواهد مثال نقض وجود دارد و حال که بار دیگر بحث آزادسازی واردات خودرو مطرح شده، می‌خواهیم به معرفی مختصر یکی از بیشمار خودروهایی بپردازیم که در صورت آزادسازی واردات، خیلی خوب می‌تواند با رقبای وطنی به رقابت بپردازد؛ خودرویی چینی با نام Baojun 310 است.

Baojun 310 هاچبکی ساب‌کامپکتی است که از نظر ابعادی، کمی بزرگتر از پژو 207i ایران خودرو است و برپایه پلتفرم مشترک با نسل چهارم شورلت اسپارک توسعه یافته. شروع قیمت آن در چین نیز از ۴۱ هزار یوان است، عددی که در مجهزترین تیپ تجهیزاتی، به ۵۳ هزار یوان می‌رسد. یعنی حتی با یوان این روزها بسیار گران‌قیمت برای ما ایرانی ها (۴.۳۲۵ تومان) نیز قیمت مجهزترین باجون ۳۱۰ به ۲۳۰ میلیون تومان نمی‌رسد. این در حالی است که به لطف تزریق قطره‌چکانی خودرو به بازار طی سه سال گذشته، امروز خریدار ایرانی باید پژو ۲۰۷ دنده ای مدل ۱۴۰۰ را به قیمت ۳۴۰ میلیون تومان از بازار آزاد خریداری کند!

احتمالا می‌گویید قیمت شرکتی ۲۰۷ ایران خودرو با سقف شیشه ای، حدود ۲۱۶ میلیون تومان است اما در پاسخ باید بگوییم مدت هاست قیمت شرکتی خودروسازان وطنی چیزی شبیه به مهریه شده؛ کی داده، کی گرفته! یعنی معیار باید همان قیمت بازار باشد که مصرف‌کننده واقعی با آن مواجه است. در ضمن، این را هم مد نظر داشته باشید که قیمت مدل پایه Baojun 310 با امکاناتی که کاملا مشابه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است، تنها ۱۷۷ میلیون تومان است. با این پول در بازار ایران فقط کوئیک دنده ای مدل ۱۴۰۰ می‌شود خرید.

همانطور که اشاره شد، در مدل پایه امکانات Baojun 310 در حد پژو ۲۰۶ تیپ ۲ خودمان است. اما در مجهزترین تیپ که قیمت ۲۲۹ میلیون تومانی دارد، امکاناتی نظیر مولتی مدیا با نمایشگر ۸ اینچ، ایربگ های جلو و جانبی جلو، کروزکنترل، دوربین دنده عقب، ایموبیلایزر، سانروف، باربند سقفی، آینه های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، کنترلگر های چندمنظوره روی فرمان، پوشش چرم کابین، مکان یاب ماهواره ای و اتصال بلوتوث بصورت استاندارد در قالب باجون ۳۱۰ ارائه می‌شود. پییشرانه اما در تمامی تیپ ها، مشترک بوده، از نوع ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی با ۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۲ نیوتن‌متر گشتاور است که تنها به گیربکس ۵ سرعته دستی قابل اتصال است. مصرف سوخت این پیشرانه، صدی ۵.۱ لیتر اعلام شده.

بد نیست بدانید Baojun برند نوپایی است که با سرمایه‌گذاری مشترک SAIC چین و جنرال‌موتورز آمریکا تاسیس شده و محصولات آن با نشان وولینگ، MG و حتی شورولت در بازارهای جهانی نیز عرضه شده اند. در ادامه می‌توانید گالری تصاویر Baojun 310 جدید را مشاهده فرمایید. در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی از تازه‌های خودرو و صنایع وابسته حتما اینستاگرام FarsiCar را دنبال کنید.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟