یک کابین امروزی تر برای فامیل با کلاس نیسان پاترول

اینفینیتی برای سومین بار بزرگترین و لوکس ترین محصول خود، QX80 را مورد بازنگری هایی قرار داده؛ این بار تغییرات حول محور کابین شکل گرفته اند.

پنجشنبه - ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
معرفی مدل 2022 اینفینیتی QX80

نسل فعلی اینفینیتی QX80 بیش از ۱۱ سال است که روی خط تولید است. و در این مدت، دو بار، در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ فیس‌لیفت شده که البته هیچ یک از این بازنگری ها، کاری به ظاهر و چیدمان فضای داخلی لوکس و بسیار جادار بزرگترین ساخته اینفینیتی نداشتند. اما قالب مدل ۲۰۲۲ اینفینیتی بالاخره یک بازنگری در طراحی داخلی QX80 انجام داده که این فضا را از حس و حال قدیمی مدل های قبل، دور می‌کند.

در مدل ۲۰۲۲، اینفینیتی بخش مرکزی داشبورد که پهنای قابل توجه نیز دارد را کاملا از نو طراحی و چیدمان کرده و این یعنی استفاده از یک نمایشگر پهن‌تر و کاربردی تر با قُطر ۱۲.۳ اینچ در بالای داشبورد، جانمایی مجدد دریچه های مرکزی هوا بصورت افقی و به حداقل رساندن استفاده از دکمه های فیزیکی برای رسیدن به یک طرح مدرن. چیدمان کنسول میانی نیز متناسب با همین تغییرات، مورد بازنگری قرار گرفته.

سیستم اطلاعات و سرگرمی Infiniti InTouch در مدل جدید QX دارای رابط کاربری iOS وایرلس است (رابط کاربری اندروید آن کماکان با اتصال USB کار می‌کند). و بصورت استاندارد از مکان‌یاب ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. شارژر وایرلس گوشی‌های هوشمند، کروزکنترل، سیستم صوتی پریمیوم Bose با ۱۳ بلندگو، گرمکن صندلی های جلو و وسط، پوشش فضای داخلی از جنس چرم ناپا، چیدمان دو نفره صندلی ها در ردیف وسط و رینگ های ۲۰ اینچ از دیگر امکانات استاندارد اینفینیتی QX80 در مدل پایه هستند که قیمت ۷۰.۶۰۰ دلاری دارد. یک رده بالاتر (از نظر تجهیزات)، تریم Premium Select قرار می‌گیرد که در کنار تزئینات اختصاصی‌تر کابین، بر روی رینگ های کرومی ۲۲ اینچ سوار است و برچسب قیمت ۷۵.۳۸۵ دلاری دارد.

بالاترین سطح تجهیزاتی نیز Sensory است که در کنار تمامی امکانات تریم های پایین تر، بصورت استاندارد از جزئیات ظاهری کرومی، سیستم صوتی قدرتمندتر Bose با ۱۷ بلندگو، سیستم سرمایش صندلی های جلو، سیستم تعلیق بادی، پوشش چرم داخلی با طرح دوخت الماس-شکل نیز بهره می‌برد. شروع قیمت Infiniti QX80 Sensory از ۸۲.۲۳۵ دلار است. البته اینها قیمت مدل دیفرانسیل عقب QX80 است و در هر سه سطح تجهیزاتی، برای داشتن سیستم چهار چرخ محرک باید ۳.۱۰۰ دلار به بهای تمام‌شده خودرو اضافه کنید. اینفینیتی QX80 در مدل ۲۰۲۲ نیز با همان موتور ۵.۶ لیتری V8 قبل عرضه می‌شود. این موتور ۴۰۰ اسبی با ۵۶۰ نیوتن‌متر گشتاور بصورت استاندارد به گیربکس ۷ سرعته اتومات متصل است.

اینفینیتی به زودی ثبت سفارش برای QX80 جدید را آغاز خواهد کرد. لازم به ذکر است این خودرو در سایت کیوشو نیسان در ژاپن تولید می‌شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟