این میتسوبیشی جدید، چینی از آب درآمد!

Mitsubishi می‌خواهد پس از ۱۳ سال، نام Airtrek دوباره زنده کند البته نه برای اوتلندر، بلکه برای یک کراس‌اوور الکتریکی که برپایه GAC Aion V ساخته شده!

یکشنبه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
اولین تصاویر میتسوبیشی ایرترک جدید

احتمالا با GAC آشنا هستید. این خودروساز بزرگ چینی که سال های گذشته به واسطه عزم ورود به آمریکا، بسیار مورد توجه قرار گرفت، قرار بود توسط یکی از زیرمجموعه های هلدینگ GBG در ایران نیز حضور داشته باشد و حتی صحبت هایی مبنی بر مونتاژ آن در سمنان توسط خودروسازی فردا مطرح بود. اما در نهایت، نه معدود GAC Trumpchi های وارد شده به کشور، سرنوشت خوبی داشتند و نه حضور این برند در ایران به سرانجامی رسید. اما خارج از مرزهای کشورمان، مانعی در مسیر پیشرفت این خودروساز وجود نداشته و به معرفی مصولات جدید و منطبق با استاندارد های جهانی ادامه می‌دهد. در بازار چین نیز این خودروساز به قدری حضور شاخص و قدرتمندی دارد که شریک تجاری این برند در چین، یعنی میتسوبیشی تصمیم گرفته محصول جدید خود برای این بازار که تازه‌ترین نسل Mitsubishi Airtrek است را برپایه GAC Aion V طراحی کند.

یک کراس‌اوور برقی ژاپنی با نژاد چینی!

بله، تعجب نکنید. جدیدترین ساخته میتسوبیشی برای بازار چین که یک کراس‌اوور الکتریکی با نام Airtrek است، برپایه ساختار و پلتفرمی مشترک با GAC Aion V توسعه یافته. درست مثل GAC Aion V، میتسوبیشی اِیرترِک دارای طول بدنه ۴.۶۳ متری است و بر روی دو محور به فاصله ۲.۸۳ متر قرار گرفته. موتور برقی به کار رفته در آن که با ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت، توان تولید بیشینه گشتاوری معادل ۳۵۰ نیوتن‌متر را دارد نیز مشابه نمونه به کار رفته در GAC Aion V است. اما باید گفت از بین این دو همزاد چینی-ژاپنی، ساخته GAC خودرو جذاب‌تری است. و بد نیست بدانید اولین خودرو بازار چین است که با اینترنت داخل خودرو ۵G عرضه می‌شود. از دیگر امکانات ایمنی و رفاهی GAC Aion V در مجهزترین تریم نیز باید به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۱۲.۳ اینچ، بلوتوث، نویگیشن و رابط کاربری گوشی های هوشمند
سیستم صوتی با ۸ بلندگو و اتصال AUX/USB
صندلی های برقی جلو با سیستم سرمایش و گرمایش
حافظه تنظیمات صندلی راننده، فرمان و آینه ها
تهویه مطبوع با کنترل الکترونیک دو نقطه ای
سیستم تصفیه هوای هوشمند
نمایشگر دیجیتال به جای نشانگر های مرسوم پشت فرمان
آینه های برقی مجهز به گرمکن با تاشو برقی
سانروف برقی
سنسور نور و باران
ورود و استارت بدون کلید
پَد شارژ بی‌سیم گوشی های هوشمند
چراغ های LED جلو و عقب با نورپردازی خوشامدگویی و مشایعت
اتوهُلد به همراه سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری
دوربین دنده عقب
سیستم دید ۳۶۰ درجه از اطراف خودرو
سیستم کنترل فشار باد تایرها
کروزکنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت توقف کامل و آغاز حرکت بصورت اتوماتیک
ترمز اضطراری اتوماتیک
و امکاناتی نظیر کنترل هرزگردی، کنترل پایداری الکترونیک و …

منبع تغذیه Mitsubishi Airtrek

احتمال می‌رود این امکانات GAC Aion V در میتسوبیشی Airtrek نیز عرضه شود. اما از میان پکیج های باتری قابل سفارش برای ساخته GAC، تنها دو پکیج که بالاترین ظرفیت را دارند برای Mitsubishi Airtrek ارائه خواهند شد. لازم به ذکر است که GAC Aion V با سه پکیج باتری ۶۰، ۷۰ و ۸۰ کیلووات ساعت قابل سفارش است که به ترتیب بُرد پیمایش ۳۰۰، ۳۷۵ و ۴۵۰ کیلومتر به این کراس‌اوور برقی جمع‌وجور می‌دهند. اما در مورد میتسوبیشی اِیرترِک، بُرد پیمایش بسته به پکیج باتری ها بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

احتمالا هم قیمت GAC Aion V

هنوز اطلاعاتی از قیمت میتسوبیشی اِیرترِک در چین منتشر نشده اما بعید است اختلاف قیمت چندانی با GAC Aion V داشته باشد. این خودرو بسته به سطح تجهیزات و ظرفیت باتری ها، در چین قیمتی در محدوده ۱۶۰ تا ۲۴۰ هزار یوان (۲۵ تا ۳۷ هزار دلار) دارد. تصاویر واضحی از میتسوبیشی ایرترک جدید در دست نیست. اما در ادامه می‌توانید گالری کاملی از تصاویر GAC Aion V را مشاهده فرمایید. برای آگاهی از تازه‌‌‌های صنعت خودرو چین نیز توصیه می‌کنیم اینستاگرام ChinaCarsIran را دنبال کنید.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟