جنرال موتورز دو خودرو الکتریکی جدید معرفی خواهد کرد

جنرال موتورز در کنار لانچ پروژه برایت‌دراپ و آغاز عرضه نسل جدید هامر، برنامه های دیگری نیز برای سهم خواهی بیشتر از بازار خودرو های پاک دارد.

جمعه - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
ون تمام الکتریکی جدید جنرال موتورز

برایت‌دراپ پروژه تازه جنرال موتورز در بخش خودرو های تجاری و کار است. و قرار است پاییز امسال اولین محصول این برند نوپا با نام BrightDrop EV600 تحویل مشتری شود. عرضه این محصول همزمان با پیکاپ جدید GMC Hummer EV خواهد بود و بعد از این دو نیز قرار است عرضه کادیلایک لیریک که یک کراس اوور تمام الکتریکی است، آغاز شود. همانطور که مشاهده می‌کنید، جنرال موتورز سخت درگیر بازی بزرگان در قلمرو خودرو های پاک شده. اما به نظر می‌آید در این بازی، بخش خودرو های تجاری و کار را جدی تر از قبل دنبال می‌کند. در تایید این ادعا باید به صحبت های چهارشنبه گذشته ماری بارا، مدیرعامل این خودروساز بزرگ آمریکایی اشاره کرد که خبر از معرفی دو خودرو پاک دیگر توسط جنرال موتورز می‌دهد. هر دو این خودرو های جدید، مشتریان تجاری و صاحبین مشاغل کوچک را هدف قرار داده اند.

یکی از این خودرو های جدید، یک ون باری فول سایز است که با نشان شورولت به بازار عرضه خواهد شد. در مورد اینکه دومی با چه برندی قرار است عرضه شود، هنوز اطلاعاتی در دست نیست. اما می‌دانیم یک وانت فول‌سایز نیمه سنگین است که البته تمام الکتریکی نخواهد بود. گفته می‌شود این محصول از تکنولوژی اولتیوم جنرال موتورز و پیشرانه پیل سوختی هیدروژنی هایدروتک این خودروساز بهره می‌برد. بارا گفته که این دو محصول آتی، مکمل پروژه برایت‌دراپ هستند و به افزایش سهم جنرال موتورز از بخش توزیع و صنعت پخش کمک می‌کنند.

بارا مدعی است جنرال موتورز قصد دارد برای هر شغلی که مرتبط با حمل بار باشد، یک خودرو برقی ارائه خواهد کرد. این غول صنعت خودروسازی آمریکا برای عرضه گستره کاملی از خودرو های برقی در آمریکای شمالی و چین برنامه ای جاه طلبانه دارد و قصد دارد تا ۲۰۲۵ دست کم ۳۰ مدل الکتریکی معرفی کند.

هنوز مشخص نیست دو محصول جدیدی که ابتدای نوشتار به آنها اشاره شد، دقیقا چه زمانی به بازار عرضه خواهند شد. اما بعید است که مدت زمان زیادی به طول بیانجامد. بد نیست بدانید پیش تر نیز جنرال موتورز از برنامه خود برای عرضه نسخه الکتریکی شورولت سیلورادو که قرار است در کنار نسل جدید هامر به تولید برسد، خبر داده بود. شاید قرار نباشد به این زودی ها شاهد تبدیل خودرو های الکتریکی به گونه غالب صنعت خودرو باشیم اما بدون اغراق یکی از بخش هایی که می‌تواند بیشترین سود را از پروسه برقی شدن خودرو ها ببرد، بخش خودرو های تجاری و کار است. و این می‌تواند در استراتژی برقی شدن جنرال موتورز بسیار تاثیرگذار باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟