اکسید، زیرمجموعه لوکسساز چری چند ماهی میشود فیسلیفت کراس اوور میدسایز خود، TXL را با استایلی برگرفته از کوچکترین و البته جدیدترین عضو خانواده اکسید یعنی Exeed LX معرفی کرده. خبرها حاکی از آن است که ثبت سفارش برای مدل ۲.۰ لیتری توربو این کراساوور لوکس اکسید به تازگی آغاز شده است. برای این مدل که با نام Exeed TXL 2.0T شناخته میشود، نام چینی ژینگتو لینگیوان 400T انتخاب شده و مشوق های جالی نیز برای خریداران آن در نظر گرفته شده است. از جمله این مشوق ها میتوان به وام ۸ هزار یوانی به اضافه ۸ هزار یوان تخفیف طرح جایگزینی خودرو و تخفیف نقدی ۲ تا ۸ هزار یوانی اشاره کرد.
همانطور که اشاره شد، این فیس لیفت TXL است و همراه با آن، تغییرات گسترده ای را هم در چهره و هم در فضای داخلی شاهد هستیم که ماهیتی به مراتب مدرنتر و لوکس تر به آن میدهد. برای مثال در نمای جلو، هواکش روی سپر و جلوپنجره حال هویتی جدا از هم دارند، دیلایت ها بصورت ایستاده در عمق هواکش های دو طرف سپر کار شده اند، و مشابه همین فرم در طراحی چراغ خطر های عقب هم استفاده شده. در کنار اینها، اضافه شدن یک رنگ جدید به پالت رنگ ها بنام طوسی ماه روشن نیز از دیگر تغییراتی است که در قالب فیسلیفت ۲۰۲۱ در TXL اعمال شده.
ماهیت مدرن اکسید TXL در فضای داخلی، مشهود تر نیز هست. و آنچه که بیشتر از هر چیز جلب نظر میکند این است که در کنار بهرهمندی از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچ چسبیده به یکدیگر بر روی داشبورد (یکی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و دیگری به جای نشانگر های مرسوم پشت فرمان)، یک نمایشگر سوم نیز به عنوان کنترلگر سیستم تهویه، به شکل رابطی بین داشبورد و کنسول میانی در محیط گنجانده شده. و همین، استفاده از دکمه های فیزیکی مرسوم را به حداقل رسانده است. در ضمن، خبری از هم از آن اهرم های تعویض دنده بزرگ و مرسوم بر روی کنسول میانی نیست و به جای آن، از ترکیب سوئیچ های کنترلی و یک اهرم خوشدست کوچک بهره گرفته شده.
با این حساب طبیعتا باید انتظار امکانات مدرنی نیز از این اکسید جدید داشت. و همینطور هم هست. اکسید TXL جدید در مجهزترین مدل دارای سیستم صوتی سونی با ۱۲ بلندگو، سیستم دید ۳۶۰ درجه از اطراف، سیستم فرمان برقی با گرمکن غربیلک، آینه های جانبی برقی تاشو با گرمکن، سیستم سرمایش و گرمایش صندلی ها، تهویه مطبوع با کنترل الکترونیک دو نقطه ای، سانروف پانورامیک، پارک اتوماتیک هوشمند، سیستم تشخیص و اجرای فرامین صوتی، ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تظخیص عابر پیاده، کروزکنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت با توجه به خودرو مقابل، دوربین دنده عقب، کنترل پایداری الکترونیک، سیستم کنترل فشار باد تایر ها و امکاناتی از این دست است.
در تریم های پایه، محرک اکسید TXL یک موتور ۱.۶ لیتری توربو است که با ۱۹۴ اسببخار قدرت و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور بیشینه، به گیربکس هفت سرعت اتومات دو کلاچ متصل است و کشش و راندمان خوبی ارائه میدهد. اما بیشک گزینه جذاب تر پیشرانه، همین موتور ۲.۰ لیتری جدید از خانواده StarCore است که در ابتدای نوشتار نیز به آن اشاره شد. این موتور ۲۵۷ اسببخاری، همانطور که از پسوند 400T پیداست، توان تولید بیشینه گشتاوری معادل ۴۰۰ نیوتنمتر را دارد و محرک چهار چرخ است. سفارش آن نیز تنها برای مجهز ترین سطوح تجهیزاتی اکسید TXL قابل سفارش است. همین باعث شده تا Exeed TXL 2.0T در عین اینکه قیمت خانواده TXL از ۱۲۹.۹۰۰ یوان آغاز میشود، قیمتی در محدوده ۱۵۹ تا ۱۷۹.۹۰۰ یوان داشته باشد.
نظر شما چیست؟