معروف به نسخه ۲۰ سالگی مدیران خودرو؛

فروش چری تیگو ۵ توربو به تعداد بسیار محدود

مدیران خودرو از روز شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ فروش چری تیگو ۵ توربو را با قیمت ۷۹۰ میلیون تومان آغاز خواهد کرد، البته در تعداد محدود به ۲۴۰ دستگاه.

جمعه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
فروش چری تیگو ۵ توربو به تعداد بسیار محدود

همانطور که پیش نیز اعلام شد، مدیران خودرو قرار است به زودی چری تیگو ۵ را با موتور توربو عرضه کند. حال خبر ها حاکی از آن اند که اولین مرحله فروش ام وی ام (چری) تیگو ۵ توربو قرار است فردا (شنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۰) آغاز شود، آن هم تنها به تعداد ۲۴۰ دستگاه که البته همگی یک ویژگی ظاهری منحصربفرد دارند. این سری چری تیگو ۵ توربو به نسخه ۲۰ سالگی مدیران خودرو معروف شده و در کنار نشان ۲۰ سالگی این شرکت، قرار است با خطوط بدنه قرمز رنگ، مشابه آنچه که در تصویر می‌بینید، به مشتری تحویل شوند!

قیمت تیگو ۵ توربو

نکته قابل توجه در مورد ام وی ام تیگو ۵ توربو، قیمت بسیار بالای آن است. این خودرو قرار است با قیمت شرکتی ۷۹۰ میلیون تومان به فروش برسد یعنی ۳۸ میلیون تومان بالاتر از قیمت شرکتی مدل مجهز به موتور ۲.۰ لیتری توربو تنفس طبیعی.

این در حالی است که محصولات ام وی ام و چری در بازار قیمت به مراتب کمتری از بهای شرکتی دارند و همین امروز، خریدار می‌تواند با ۶۷۰ میلیون تومان، چری تیگو ۵ معمولی را از بازار خریداری کند. آیا منطقی است که مشتری مجاب شود ۱۲۰ میلیون تومان بیشتر بدهد، آن هم فقط برای یک موتور به نسبت قدرتمندتر و کمی کارآیی و راندمان بهینه تر گیربکس؟

فروش چری تیگو ۵ توربو به تعداد بسیار محدود

موتور و گیربکس چری تیگو ۵ توربو

همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، موتور ام وی ام (چری) تیگو ۵ توربو جدید همان موتور ۱.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر است که در دیگر محصولات چری در ایران یعنی تیگو۷، آریزو۶، ایکس ۵۵ و آریزو۵ توربو نیز به کار رفته است. این موتور با ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت، توان تولید بیشینه گشتاوری معادل ۲۱۰ نیوتن‌متر از دور‌‌‌های ۱۷۵۰ دور در دقیقه به بالا را دارد.

در کنار استفاده از موتور توربوشارژ، مدیران خودرو گیربکس را نیز در تیگو ۵ توربو تغییر داده. به جای نمونه ۷ سرعته CVT به کار رفته در چری تیگو ۵ مجهز به موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی، در مدل توربو تیگو ۵ شاهد بهره‌گیری از گیربکس ۹ سرعته CVT هستیم. این گیربکس جدید که بر روی آریزو۶ آزمون خود را پس داده، نسل جدید گیربکس‌‌‌های CVT 25 است و جزو ۱۰ گیربکس برتر بازار خودروی چین در سال گذشته انتخاب شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی

در بخش امکانات ایمنی و رفاهی هم مانند گذشته، مورادی همچون مانیتور ۱۰ اینچی به همراه نویگیشن، ایربگ‌‌‌های جانبی، سیستم کنترل پایداری الکترونیک، سیستم کنترل هرزگردی، سیستم کنترل آغاز حرکت در سربالایی، سانروف، کروز کنترل، گرمکن صندلی‌‌‌های جلو، تهویه اتوماتیک با کنترل دو نقطه‌ای، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سنسور نور، صندلی برقی راننده، تریم داخلی چرم و … در ام وی ام (چری) تیگو ۵ توربو جلب نظر می‌کند.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟