حال و هوای کلاسیک برای بنللی لئونچینو ۵۰۰

بنللی برداشت اسپرتی‌تر از لئونچینو ۵۰۰ معرفی کرده که در کنار بهره‌مندی از یک استایل شبیه‌تر به کافه‌ریسر ها، در پیشرانه نیز کمی تقویت شده.

سه شنبه - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
موتورسیکلت بنللی لئونچینو ۵۰۰

بنللی در EICMA سال ۲۰۱۷ با معرفی لئونچینو ۵۰۰ اسپرت، نوید عرضه لئونچینو ۵۰۰ با استایلی شبیه‌تر به یک کافه‌ریسر را داد. این وعده تا به امروز عملی نشده بود اما بنللی به تازگی اعلام کرده قصد عرضه Leoncino 500 Racer را دارد؛ البته عرضه آن فعلا محدود به بازار چین خواهد بود.

تغییراتی که دیده می‌شوند

این محصول جدید بسیار نزدیک به مدل استاندارد لئونچینو ۵۰۰ است، و همان فلاشر ها و چراغ‌های LED جلو و عقب را حفظ کرده. البته با این تفاوت که یک شیشه بادگیر روی چراغ جلو قرار گرفته و حال، نمایشگری جدید با نور پس‌زمینه آبی پیش روی موتورسوار قرار دارد.

موتورسیکلت بنللی لئونچینو ۵۰۰

در ضمن، شاهد بهره‌گیری از اهرم‌های فرمان کلیپی وصل به پایه‌های دوشاخه هستیم که باعث می‌شود ارتفاع فرمان کاهش یافته، در نتیجه آن، موقعیت قرارگیری موتورسوار بر روی موتورسیکلت نیز تا حدودی تغییر یابد. همچنین باید به بهره‌مندی لئونچینو ۵۰۰ اسپرت از رینگ‌های سیمی، یک کیت اگزوز اختصاصی و کیف زین اشاره کرد که ماهیت متفاوت آن از لئونچینو ۵۰۰ های استاندارد را تقویت می‌کند.

تنها یک واحد افزایش قدرت و گشتاور

در کنار این تغییرات ظاهری، بنللی موتور لئونچینو ۵۰۰ اسپرت را نیز به میزان ناچیز تقویت کرده. این موتور ۴۹۹.۶ سی‌سی حال ۴۸ اسب‌بخار در دور ۸.۵۰۰ تولید می‌کند. بیشینه گشتاور آن نیز ۴۷ نیوتن‌متر اعلام شده که از ۵.۵۰۰ دور در دقیقه در دسترس موتورسوار قرار می‌گیرد. این یعنی ۱ اسب‌بخار قدرت و ۱ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر به نسبت لئونچینو ۵۰۰ استاندارد. البته همانطور که اشاره شد، افزایش ناچیزی است.

موتورسیکلت بنللی لئونچینو ۵۰۰

دوشاخه ۵۰ میلیمتری، ارتفاع ۷۸۵ میلیمتری زین و ترمز جفت‌دیسک جلو تک‌دیسک عقب هم که مشترک با لئونچینو ۵۰۰ استاندارد هستند. اما در کل نمی‌توان ژست کلاسیکی که همین تغییرات جزئی در بخش های مختلف ایجاد کرده‌اند را نادیده گرفت.

بنللی لئونچینو در ایران

بد نیست بدانید لئونچینو یکی از بنللی‌هایی است که توسط نماینده رسمی این موتورسیکلت‌ساز ایتالیایی در ایران، یعنی نیکران موتور پاسارگاد در کشورمان عرضه شده. البته مدل عرضه شده در ایران، از نوع لئونچینو ۲۵۰ است که موتور تک‌سیلندر ۴ زمانه ۲۴۹ سی‌سی دارد و قیمتش، ۱۰۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌باشد.

موتورسیکلت بنللی لئونچینو ۵۰۰
اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟