معرفی نسل پنجم کراس‌اوور کامپکت محبوب KIA؛

کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ با یک طراحی عجیب آمد!

کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ با ساختارشکنی در طراحی و ماهیتی بالارده‌تر از قبل، به دنبال سهم بیشتر از بازار محبوب و استراتژیک کراس‌اوورهای کامپکت است.

سه شنبه - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ با یک طراحی عجیب آمد!

پس از انتشار تیزر ها و تصاویر جاسوسی متعدد، کیا بالاخره از نسل پنجم کراس‌اوور کامپکت محبوب خود، اسپورتیج رونمایی کرد. کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ نه تنها برپایه یک پلتفرم و ساختار جدید توسعه یافته، بلکه از نظر طراحی نیز کاملا دگرگون شده و از زبان طراحی جدیدی بهره می‌برد که نمونه‌اش را تا به امروز در هیچ یک از خودرو های KIA ندیده ایم.

ظاهری عجیب اما مُدرن کیا اسپورتیج ۲۰۲۲

جلوپنجره نمادین کیا موسوم به پوزه ببر در کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ به شکل جدیدی که به “پوزه دیجیتال ببر” شهرت دارد، در نمای جلو نمود یافته. در دو طرف آن نیز بیش از هر چیز، دیلایت های بومرنگ شکلی خودنمایی می کنند که با امتداد یافتن تا بالای گلگیر چرخ های جلو، می‌خواهند حس حرکت را حتی در حالت سکون به بیننده القا کنند.

2022 KIA Sportage

این حس حرکت در نمای جانبی، با بازی چشم‌نوازی که خطوط و حجم‌ها دارند، جلوه مشخص‌تری دارد. اما آنچه که بیشتر جلب نظر می‌کند، خداحافظی با ستون‌های عریض عقب در نسل جدید است که به واسطه کشیده‌تر کردن فضای شیشه‌ای در این نما، کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ را کشیده‌تر از خودرویی که قرار است جایگزینش شود، نشان می‌دهد.

همچنین باید به طرح به ظاهر شناور سقف اشاره کرد که به لطف فاکتور گرفتن از همین مشخصه، یعنی ستون‌های عریض عقب میسر شده و حداقل در ظاهر، اسپورتیج جدید را جادار جلوه می‌دهد. در ضمن، مدل مخصوص بازارهای بین‌المللی با آپشن سقف مشکی نیز قابل سفارش خواهد بود که می‌تواند قابلیت سفارشی‌سازی اسپوتریج ۲۰۲۲ را تقویت کند.

کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ با یک طراحی عجیب آمد!

کیا در نسل پنجم اسپورتیج را سوار بر ست چرخ های جدیدی طراحی کرده که با استایل ۳بعدی و دو رنگ خود، ژست قدرتی‌تری به خودرو می‌دهند، مخصوصا در ترکیب با شانه‌های برآمده‌ای که در نمای عقب، منتهی به چراغ‌های LED باریک و کشیده الهام‌شده از خودرو الکتریکی جدید کیا EV6 هستند.

راحتی و مدرنیته فضای داخلی

متناسب با ساختارشکنی در طراحی ظاهری، مخصوصا در نمای جلو، کیا فضای داخلی اسپورتیج ۲۰۲۲ را نیز با محوریت راحتی و حس مدرن بودن، متفاوت از نسل های قبل اسپورتیج و همچنین ساخته‌های فعلی خود طراحی کرده. اصلی‌ترین مشخصه این فضا نیز صفحه مُحدب باریک و کشیده‌ای است که نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی و نشانگرهای پشت فرمان را به ظاهر یکی کرده.

این عنصر بصری به قدری در طراحی فضای داخلی، شاخص و تاثیرگذار بوده که حتی فرم دریچه‌های هوا نیز همسو با طراحی آن شکل گرفته تا تاکید بصری بیشتر بر آن داشته باشند. و اینطور که از تصاویر بر می‌آید، کیا در انتخاب متریال نیز سلیقه بیشتری به خرج داده و شاهد بهره‌گیری از چرم دو رنگ، سطوح تزئینی سیاه برق و همچنین تریم فلزی (یا طرح فز) در کابین اسپورتیج ۲۰۲۲ هستیم که در کنار طراحی مدرن، یک ماهیت به‌مراتب بالارده‌تر از قبل به کراس‌اوور کامپکت کیا می‌دهند.

کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ با یک طراحی عجیب آمد!

کیا اسپورتیج با چاشنی X-Line

کیا همچنین اعلام کرده این جزئیات در رنگ‌بندی متنوعی برای اسپورتیج جدید قابل سفارش خواهند بود. البته این مورد بیشتر به سطح تجهیزاتی و کشور مقصد بستگی خواهد داشت. گفته می‌شود در نسل جدید، کیا قصد عرضه اسپورتیج در مدل X-Line را نیز دارد. اسپورتیج X-Line نه تنها در ظاهر با طرح منحصربفرد نمای جلو، پارکابی ها و باربند محدب، متفاوت از اسپورتیج استاندارد جلوه می‌کند، بلکه در کابین نیز به لطف پوشش صندلی های قابل سفارش در رنگ سبز یا سیاه با طرح دوخت اختصاصی و تریم سیاه چوب و فلز، حال و هوای خاص‌تری دارد.

زمان عرضه کیا اسپورتیج جدید

اطلاعات تکمیلی از نسل جدید کیا اسپورتیج به زودی منتشر خواهد شد. عرضه آن به بازار نیز احتمالا برای نیمه دوم ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده که البته برای برخی بازارها، ممکن است تا ابتدای ۲۰۲۲ نیز به طول بیانجامد.

2022 KIA Sportage
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات