هیدروژنی ها به ینگه دنیا می‌روند؟

هایزون چشم به بازار آمریکا دوخته!

هایزون که استارتاپی نوپا در تولید خودرو های هیدروژنی سنگین است، پس از امضای قراردادی بزرگ با نیوزلندی‌ها، حال آماده ورود به بازار آمریکاست.

چهارشنبه - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
هایزون چشم به بازار آمریکا دوخته!

هایزون ۲۰۲۱ را با امضای قراردادی با کمپانی نیوزلندی هیرینگا انرجی شروع کرد که طی آن، موظف است تا ۲۰۲۶، پای بالغ بر ۱۵۰۰ دستگاه کشنده و کامیون هیدروژنی به جاده‌های نیوزلند باز کند. حال خبر می‌رسد که این کمپانی عزم ورود به بازار خودروهای تجاری و کار آمریکا را دارد و قدم اول، تولید اجزای اصلی خودروهای پیل سوختی در دو سایت تولید هایزون واقع در شیکاگو و نیویورک از سه‌ماه چهارم سال جاری میلادی خواهد بود.

هایزون برند شناخته‌شده ای نیست و البته بی‌دلیل هم نیست چراکه تنها یک سال از تاسیس آن می‌گذرد. اما بد نیست بدانید این برند از زیرشاخه‌های شرکت سنگاپوری تکنولوژی های سلول سوختی هورایزن است که از سال ۲۰۰۳ مشغول به ساخت کاربری‌های تجاری برای پیشرانه‌های پیل سوختی است.

تصمیم هایزون برای ورود به بازار آمریکا تصمیم شجاعانه‌ای است چراکه جدای از ضعف تولید اجزای خودروهای دارای پیشرانه پیل سوختی در آمریکا نسبت به کشورهای اروپایی، زیرساخت‌های لازم برای خودروهای هیدروژنی از جمله ایستگاه‌های سوخت هیدروژن نیز در این کشور، بسیار محدود است.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات