کامیون کشنده آمریکایی وسترن استار 5700XE

وسترن استار 5700XE یک کشنده آمریکایی از نوع کلاس ۸ است که در عین بهره‌مندی از امکانات و تکنولوژی روز کلاس خود، بصورت دستی مونتاژ می‌شود.

چهارشنبه - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
کامیون کشنده آمریکایی وسترن استار 5700XE

شاید فکر کنید روش‌های سنتی تولید دیگر جایگاهی در صنعت خودروهای تجاری و کار ندارد اما آنچه که می‌بینید، مثال نقض این تصور است. وسترن‌استار 5700XE یک کشنده مدرن آمریکایی از نوع کلاس ۸ است که در عین بهره‌مندی از امکانات و تکنولوژی روز کشنده‌های کلاس خود، بصورت دستی مونتاژ می‌شود؛ موردی که در ترکیب با استایل مشخص کشنده‌های دماغ‌دار آمریکایی، اصالت و مقبولیت آن نزد خریداران آمریکایی را بیشتر و بیشتر تقویت می‌کند.

کامیون کشنده آمریکایی وسترن استار 5700XE

پیشرانه و گیربکس

برای نیروی پیشران این کشنده آمریکایی، کمپانی وسترن‌استار از موتورهای دیترویت‌دیزل بهره برده است. پیشرانه‌های دیترویت‌دیزل که مترادف هستند با قدرت، کارایی و قابلیت اطمینان، در چندین مدل و حجم‌های مختلف ارائه می‌شوند. این مدل از وسترن‌استار 5700XE با موتور ۱۵٫۶ لیتری ۶ سیلندر DD16 دیترویت‌دیزل عرضه شده که قادر به تولید ۶۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۷۷۹ نیوتن‌متر گشتاور می‌باشد.

البته موتور ۶ سیلندر خطی DD15 دیترویت‌دیزل با حجم ۱۴٫۸ لیتر با توان ۵۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۰۰ نیوتن‌متر نیز قابل سفارش است. این پیشرانه‌ها برای افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف سوخت، بصورت استاندارد با گیربکس ۱۲ سرعته اتوماتیک دیترویت DT12 همراه شده‌اند.

کامیون کشنده آمریکایی وسترن استار 5700XE

استایل مشخص یک کشنده آمریکایی

میتوان گفت وسترن‌استار 5700XE هر آنچه شما در یک کشنده بزرگ دوست دارید مثل سواری راحت و مصرف سوخت بهینه، را گرفته و به آن یک ظاهر تهاجمی و خشن داده است. در طراحی این کشنده حتی یک نکته هم از قلم نیفتاده و طراحان برای افزایش بهره‌وری، آیرودینامیک و صرفه اقتصادی، سابقه و میراث غنی وسترن‌استار را با تکنولوژی پیشرفته دایملر ترکیب کرده‌اند.

نتیجه آن هم شده یک کشنده زیبا و پرقدرت که همان سرسختی و قابلیت اطمینانی که از یک محصول در این سطح بالای جهانی انتظار دارید را به شما ارائه می‌دهد. امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز Wabco و رادار محافظتی برای اجتناب از برخورد نیز به راننده در افزایش ایمنی و کارایی کمک خواهد کرد.

کامیون کشنده آمریکایی وسترن استار 5700XE
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟