خودرو پست معروف آمریکایی ها، به روز شد

گرومان لانگ‌لایف ویهکل، خودرو پست معروف آمریکایی‌ها بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال، بازنشسته می‌شود و قرار است جای خود را به یک خودرو عجیب بدهد!

سه شنبه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

گرومان لانگ‌لایف ویهکل، خودرو پست معروف آمریکایی‌ها بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال، بازنشسته می‌شود و قرار است جای خود را به این خودرو عجیب بدهد؛ یک ون ساخت آشکوش که به اختصار، NGDV نام گرفته. NGDV در قابل یک قرارداد ۱۰ ساله با سرویس پست ایالات متحده آمریکا روی خط تولید آشکوش قرار می‌گیرد.

طراحی کماکان کارتونی خودرو پست آمریکایی ها

ساخته آشکوش نیز درست مثل گرومان لانگ‌لایف ویهکل از یک طراحی کارتونی و خنده‌دار بهره می‌برد. هدف از این طراحی هم تلاش برای دوستانه جلوه دادن آن در برخورد اول برای تمامی شهروندان آمریکایی است. اما مهمتر از این طراحی عجیب، کاربردپذیری بسیار بالایی است که به لطف تناسبات هدفمند و بهره‌مندی از گستره کامل امکانات لازم برای خودرویی در این سطح امکان‌پذیر شده.

خودرو پست معروف آمریکایی ها، به روز شد

یک خودرو مجهز و به‌روز

خودرو پست جدید آمریکایی‌ها در قسمت بار از ارتفاع بسیار مناسبی برخوردار است. این مورد امکان تردد بصورت ایستاده را به مامور پست می‌دهد. در ضمن، برای این فضا هم درب جانبی کشویی در نظر گرفته شده و هم دسترسی از داخل کابین. در بخش امکانات نیز باید به بهره‌مندی از تجهیزات و تکنولوژی روز خودروهای شبکه توزیع اشاره کرد. اتصال به زیرساخت‌های ارتباطی و بهره‌مندی از سیستم هشدار نقاط کور راننده، سیستم تهویه، ایربگ، هشدار احتمال تصادف از روبرو، دید ۳۶۰درجه از اطراف، دوربین دنده عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، ترمزاضطراری اتوماتیک جلو و عقب و ترمز پارک الکترونیک اتوماتیک بخشی از این امکانات هستند.

تعهد جو بایدن

برای پیشرانه NGDV، موتورهای احتراق داخلی در نظر گرفته شده. البته برنامه برای عرضه آن با موتور برقی وجود دارد. این بخشی از تعهد جو بایدن برای جایگزینی خودروهای دولتی با آلترناتیوهای پاک و بدون آلایندگی زیست‌محیطی است. اولین سری NGDV های تولیدی آشکوش از ۲۰۲۳ وارد شهرهای آمریکا خواهند شد. انتظار می‌رود خودرو پست جدید آمریکایی ها حداقل در تیراژ ۵۰ تا ۱۵۰ هزار دستگاه به تولید برسد.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟