آغاز پیش ثبت‌نام نسل جدید MG 7 در چین

نسل جدید MG 7 خودرویی است که طراحی اسپرتی را با یک پیشرانه قدرتمند ترکیب کرده تا بتواند یاد MG های اسپرت تمام- انگلیسی را تا حدودی زنده کند.

چهارشنبه - ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۱
نسل جدید خودرو ام جی ۷

ام‌جی اوایل این هفته پیش ثبت‌نام نسل جدید MG 7 را آغاز کرد، به این ترتیب که متقاضیان خرید این خودرو جدید، می‌توانند تا آخرین روز سال جاری میلادی، با پرداخت تنها ۷۷۷ یوان (معادل ۱۱۱ دلار) نسبت به پیش ثبت‌نام اقدام نمایند. نسل جدید MG 7 اولین محصول ام‌جی است که در سری نشان سیاه (Black Label) این خودروساز چینی که مختص خودروهایی با ماهیت اسپرتی است، عرضه خواهد شد. و اسپرتی بودن، خصوصیتی است که در همان نگاه اول به چهره مخوف ام‌جی ۷ جدید جلب نظر می‌کند. این خصوصیت، به‌ویژه در ترکیب با پیشرانه ۲.۰ لیتری توربویی که با ۴۰۵ نیوتن‌متر برای این خودرو قابل سفارش است، می‌تواند یاد روزهای دور MG های تماما انگلیسی را تا حدودی زنده کند.

نسل جدید خودرو ام جی ۷

محض یادآوری هم که شده، بد نیست بدانید سدان میدسایز MG 7 یکی از آخرین خودروهایی بود که در دوران ام‌جی تماما-انگلیسی طراحی و مهندسی شد اما تا این سدان توسعه یافته برپایه Rover 75 وارد بازار شود، ابتدا شرکت چینی نانجینگ اتومبیل در سال ۲۰۰۵ ام‌جی را خریداری کرد و بعد، در سال ۲۰۰۷ هم نانجینگ و هم ام‌جی تحت مالکیت SAIC درآمدند.

از آن زمان تا کنون، تحت مالکیت چینی‌ها، تغییرات گسترده‌ای در MG پدید آمده، مخصوصا طی یکی، دو سال گذشته که سبد تولیدات این برند چینی با اضافه شدن یک سری محصول به واقع جذاب و مدرن، یک دگرگونی اساسی به خود دیده. تازه‌ترین این محصولات هم که به زودی قرار است برای برای بازار چین رونمایی شود، نسل جدید MG 7 است؛ سدان میدسایزی که جسورانه و با ژست خودرویی با ماهیت اسپرتی طراحی شده است.

نسل جدید خودرو ام جی ۷

ام‌جی ۷ که به عنوان بزرگترین سدان ام‌جی و اولین محصول از سری تولیدات Black Label این خودروساز چینی به بازار می‌آید، یک طراحی تهاجمی و دینامیک با تناسباتی اسپرتی و کوپه-مانند را با پیشرانه‌ای که می‌تواند از نوع ۱.۵ لیتری توربو ۱۸۵ اسب‌بخاری با ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور و یا ۲.۰ لیتری توربو ۲۵۷ اسب‌بخاری با ۴۰۵ نیوتن‌متر گشتاور باشد، ترکیب کرده است.

از این پیشرانه‌ها، اولی که به کُد 300VGTI شناخته می‌شود، به گیربکس ۷ سرعته اتومات دو کلاچ متصل است و دومی که کُد 405VGTI را پشت خودرو حک می‌کند، به گیربکس ۹ سرعته اتومات ساخت ZF. با این ترکیب، MG 7 جدی می‌تواند صفر تا صد را در ۶.۵ ثانیه تخته کند که برای خودرویی در این کلاس، شتاب‌گیری بسیار خوبی است.

نسل جدید خودرو ام جی ۷

متناسب با این خوی اسپرتی، نسل جدید MG 7 به سبک خودروهایی نظیر پورشه پانامرا و آئودی RS 7، از بال عقب پویایی بهره می‌برد که در صورت نیاز، از دل بخش فوقانی درب صندوق بار، بیرون می‌آید. حتی در طراحی داخلی نیز عناصری، این حس اسپرتی بودن را تقویت می‌کنند مثل ارتفاع پایین نشیمن و فرم صندلی‌ها، غربیلک فرمان کوچک و D-شکل با یک دکمه قرمز رنگ اختصاصی برای سلکتور حالت رانندگی، طراحی مجموعه کنسول میانی شامل شیفتر دنده و استارت دکمه‌ای به سبک خودروهای اسپرت و تاکید روی طراحی جزئیاتی به شکل بومرنگ در جای جای کابین.

البته در کابین، MG تنها روی اسپرتی بودن تمرکز نکرده و امکانات خوبی را نیز در قالب هفت جدید خود ارائه می‌کند مثل نمایشگرهای دوتایی به هم چسبیده روی داشبورد، سیستم صوتی پریمیوم Bose با ۱۴ بلندگو و امپلیفایر ۱۲ کاناله، مودلایتینگ قابل تنظیم فضای داخلی در ۲۵۶ رنگ، صندلی های برقی دارای گرمکن، تهویه اتوماتیک با کنترل دو نقطه‌ای، آینه‌های برقی دارای گرمکن، سقف شیشه‌ای پانورامیک، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، کروزکنترل، ترمز اضطراری اتوماتیک، کنترل هرزگردی، کنترل پایداری الکترونیک، ABS+EBD و امکاناتی از این دست.

نسل جدید خودرو ام جی ۷

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟