خودرو الکتریکی پولستار ۲ چه ویژگی‌هایی دارد؟

خودرو برقی جدید ولوو، رقیب تسلا مدل ۳

پولستار ۲ خودرو برقی جدیدی است که تحت برند خودرو های الکتریکی و پاک ولوو یعنی پولستار عرضه شده و می‌خواهد کابوس تسلا مدل ۳ باشد.

چهارشنبه - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۴
خودرو الکتریکی پولستار ۲ چه ویژگی‌هایی دارد؟

پولستار که زمانی بازوی موتوراسپرت ولوو بود و اسپرتی‌ترین ساخته‌های این خودروساز سوئدی را میساخت، چند سالی است که به برند خودروهای الکتریکی و پاک ولوو تبدیل شده. پولستار ۲ نیز دومین ساخته این برند نوپای ولوو است؛ یک خودرو برقی که قرار است رقیب مستقیم تسلا مدل ۳ باشد.

پولستار ۲ در دو پیکربندی تک و جفت‌موتور عرضه شده. البته پیکربندی تک‌موتور، خود در دو مدل Standard Range و Long Range قابل سفارش است. مدل Standard Range از موتور برقی ۲۲۴ اسب‌بخاری و پکیج باتری‌های ۶۴ کیلووات‌ساعت نیرو می‌گیرد. صفر تا صد این مدل ۷.۴ است. با هر بار شارژ کامل باتری‌ها هم که با شارژر دیواری ۷ ساعت زمان می‌برد، می‌تواند تا ۴۴۰ کیلومتر را بی‌وقفه بپیماید.

خودرو الکتریکی پولستار ۲ چه ویژگی‌هایی دارد؟

شروع قیمت Polstar 2 Standard Range از ۴۱.۹۳۰ یورو است. مدل تک‌موتور Long Range نه تنها موتور به نسبت قدرتمندتری دارد (۲۳۱ اسب‌بخار) بلکه از طرفیت باتری‌های بالاتری نیز بهره می‌برد (۷۸ کیلووات‌ساعت). همین باعث شده تا بتواند با هر بار شارژ کامل باتری‌ها، مسافتی بالغ بر ۵۴۰ کیلومتر را بپیماید. شروع قیمت این مدل از ۴۴.۹۳۰ یورو است.

جذاب‌تر از گزینه‌های تک‌موتور، مدل جُفت‌موتور پولستار ۲ است. این مدل از یک موتور برقی بر روی محور جلو و یک موتور برقی بر روی محور عقب، روی هم رفته ۴۰۸ اسب‌بخار قدرت می‌گیرد. با اتکا به این پیکربندی پیشرانه، پولستار ۲ جفت موتور در ۴.۷ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. حداکثر سرعت آن نیز برخلاف مدل‌های تک‌موتور که بصورت الکترونیکی محدود به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است، ۲۰۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

خودرو الکتریکی پولستار ۲ چه ویژگی‌هایی دارد؟

منبع تغذیه موتورها در این مدل، پکیج باتری‌های ۷۸ کیلووات‌ساعت است. با هر بار شارژ کامل این پکیج، پولستار ۲ قادر خواهد بود مسافتی بالغ بر ۴۸۰ کیلومتر را بپیماید. قیمت این مدل کمی بالاتر از مدل‌های تک‌موتور است و از ۴۷.۹۳۰ یورو آغاز می‌شود.

2022 Volvo Polstar 2
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • رامین | 9 اردیبهشت 1401 - 14:55

    سلام الان این ماشین به صورت لیز در امریکا به مبلغ ماهی ۶۵۰ دلار عرضه مبشه و کسایی که این خود رو رو دارن ارش راضی هستن